Čo bude s Audi A6? Budúcnosť značky Audi rozhodne našla spojenie s elektrickým pohonom. O tom nás už dlhšie presviedčajú aj iné modely nemeckej značky. Aktuálne však máme informácie o ďalšom veľmi dôležitom kroku, respektíve novinke Audi pre budúci rok.
Manažérsky model značky Audi – A6 sa dočká svojho elektrického ekvivalentu už v priebehu budúceho roka. Ako inak, v označení nesmie chýbať názov e-tron. Okrem sedanu sa ale v tomto prípade počíta aj s kombi verziou úspešného modelového radu A6. Fanúšikovia rýchlej a športovej jazdy sa môžu taktiež tešiť na model RS6. Jediný rozdiel nájdeme vo zvuku. Zvuk spaľovacieho motora nahradí bzukot elektromotora.
Odvážny koncept sa príliš nezmení
Zoberme to pekne od začiatku a vráťme sa do minulého roka, kedy Audi predstavilo koncepty modelov A6 e-tron a A6 Avant e-tron. Uhladenosť s nádychom futuristického poňatia automobilového dizajnu od konceptu až po sériu nezažijú veľa zmien. Tento model sa tak stane konkurenciou pre model BMW i5, ktorého sa dočkáme ešte v priebehu tohto roka. Model i5 sa zaradí veľa klasického radu 5 ako jej elektrický ekvivalent.
Nové vízie značky Audi si rozhodne zaslúžia pozornosť verejnosti. Aj budúca generácia vrcholového radu A8 nájde totiž svoje základy v koncepte s názvom Grandsphere. Projekt s názvom Activsphere zasa prináša kombináciu tvarov modelu A7 a prvkov automobilov s označením Allroad. Marc Lichte, šéf dizajnu Audi pripomenul: „Z dnešného pohľadu vyzerá koncept možno zvláštne, ale netreba zabúdať, že hovoríme o vozidle, ktoré príde na trh v roku 2027.“
Platforma spoločne s Porsche
Audi e-tron by malo mať základ v platforme Premium Platform Electric (PPE). Táto platforma vzniká v spolupráci s Porsche a poslúži ako technický základ pre modely Macan a Audi Q6 e-tron. Táto nová platforma preberá prvky platforiem J1 z modelov Porsche Taycan či Audi e-tron GT a platformy MEB koncernu Volkswagen.
Čo sa týka technických špecifikácií, na tie má Audi ešte čas. Minimálne vieme, že sa dočkáme aj elektrického nástupcu modelu Audi RS6 Avant. Výkon by sa mal podľa aktuálnych informácií dostať nad 600 koní. Elektrická A6 by mala mať prím na zadnej náprave, ale samozrejme v ponuke nesmú chýbať ani štvorkolky s elektromotorom na každej náprave. Tie najvýkonnejšie modely by mali zvládnuť šprint z 0 na 100 km/h s prehľadom pod 4 sekundy.
Audi A6 e-tron by malo byť vybavené akumulátorom s kapacitou okolo 100 kWh, čo by malo stačiť na zhruba 700 kilometrov dojazdu. K dispozícii by malo byť tiež rýchlonabíjanie s výkonom 270 kW. Za ideálnych podmienok by malo vozidlo poskytnúť dojazd 300 km iba za 10 minút nabíjania.