startstop

Ďalší škrt cez rozpočet pre BMW. Emisie, žiaľ, nepustia.

Tohtoročný výmaz z povrchu zemského určitých motorov na európskom trhu naberá stále grády. Najnovšie bude rozhodne škoda aj toho V12 od BMW.

Určite väčšina z vás postrehla, že rok 2018 bude pre automobilový trh zlomový, teda aspoň pre ten európsky. Od septembra začnú platiť nové meracie zákony WLTP pre všetky nové vozidlá. Táto smernica tak bude mať obrovský vplyv na ponuku motorov. Nevie sa presne o všetkých dopadoch, aké budú, no podľa informácií sa to zväčša dotkne prémiových automobiliek. Lepšie povedané tých, ktoré ponúkajú viacobjemové a výkonnejšie motory. Prvé správy prichádzajú z nemeckého Mníchova od automobilky BMW. Neodskáču si to len modely M3M550i, ale pridá sa k nim aj ich najväčší brat.

K vyššie spomínanej dvojici sa pridáva ďalší model s označením M760Li. Sedmička tak príde o dvanásťvalcovú verziu, no zatiaľ sa čas odchodu do dôchodku neoznámil. Spojený by mal byť s príchodom faceliftu, ktorý je naplánovaný na budúci rok. Samotná M760Li by však mohla byť z ponuky vyčiarknutá aj skôr. O danej problematike informoval portál bmwblog.com.

Vrcholná generácia G12 tak bude končiť iba v Európe. Aj keď sa nová metodika merania emisií a spotreby označuje za „svetovú“, tak USA sa tomu vyhne a motor V12 bude stále v ponuke. Otázkou ostáva, ako tento radikálny počin ovplyvní budúce modely značky BMW. Hovorilo sa aj o možnom spojení motora V12 pre nadchádzajúce SUV BMW X7. Nakoľko však 6,6-litrový agregát pod kapotou rady 7 skončil, nedá sa očakávať, že sa objaví u chystaného SUV. Teda, aspoň v Európe.

Exit mobile version