Odvážnejší, väčší a bezpečnejší ako kedykoľvek predtým – to je sľub, ktorý Hyundai prináša so svojím novým modelom Santa Fe, pretože spoločnosť debutuje s novými technológiami a ostrejším štýlom 7-miestneho SUV.
Novinka v podobe Santa Fe bola odhalená v Južnej Kórei a prináša so sebou množstvo dôležitých zmien, aby toto SUV zostalo konkurencieschopné v tak silnom segmente. Z profilu si všimnete, že auto má hladký a čistý vzhľad. Najzadnejšie bočné okno je teraz oveľa väčšie a tým zabezpečuje lepšiu viditeľnosť vodiča a rozhľad pasažierov sediacich v tretej rade sedadiel. Zadná časť je konečne odlišná – úplne prepracované koncové svetlá a dve výfukové koncovky. Už to nebude to nevkusné usporiadanie ako pri starších modeloch.
Zväčšenie rozmerov ako do dĺžky, tak aj do šírky znamená, že kabína je oveľa priestrannejšia. Automobilka pritom tvrdí, že zlepšila miesto aj pre cestujúcich v druhom a treťom rade, a pritom aj kufor zostal stále dostatočne veľký. Objem batožinového priestoru je teraz 625 litrov s využitím piatich sedadiel, čo predstavuje nárast až o 40 litrov.
Interiér
V interiéri došlo k významným inováciám. Pokiaľ ide o dizajn, s novým 7-palcovým informačným displejom vodiča medzi budíkmi, Head-up displejom a 8-palcovým dotykovým displejom v stredovej konzole, nebude mať Santa Fe žiadny problém dotiahnuť konkurenciu. Obidve obrazovky majú čo ponúknuť naozaj na úrovni, zahŕňajú pripojenie Apple CarPlay a Android Auto a sú vybavené technológiou Bluetooth a USB. K dispozícii bude aj bezdrôtová nabíjacia podložka (Qi)).
Bezpečnosť je ďalším kľúčovým bodom pre novú generáciu Santa Fe. Verzia 2018 ide v krokoch svojho predchodcu. Pričom Hyundai potvrdzuje, že každý model v rade ponúkne komplexnú sadu bezpečnostných technológií. Vrátane automatického núdzového brzdenia (AEB) s detekciou chodcov, adaptívneho tempomatu, asistencie vedenia v jazdnom pruhu s asistenciou riadenia, rezervnej kamery aj parkovacích senzorov.
Bezpečnosť
Okrem toho, existujú aj nové systémy ako napríklad “Rear Occupant Alert” (upozornia vodiča, ak nechá dieťa v aute), “Safety There Assist” (pomocou radaru na snímanie okolia zabráni cestujúcim otvoriť dvere v ceste proti prichádzajúcej premávke). Očakáva sa, že všetky tieto novinky budú zoskupené v špičkovom modeli Highlander.
Ochranu posádky pri náraze zvyšuje sústava šiestich airbagov – dvoch čelných, dvoch bočných vpredu a dvoch bočných závesových airbagov pre obidva rady sedadiel. Toto predstavuje veľké zlepšenie oproti existujúcej verzii.
Pohon
Pre Santa Fe novej generácie sú na výber dva naftové motory a jeden benzínový agregát. Modifikované motory spĺňajú novú emisnú normu Euro 6c a majú zníženú spotrebu paliva. Štandardný štvorvalcový turbodiesel 2.0 CRDi je na výber v dvoch modifikáciách s výkonom 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k) v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo novo vyvinutou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Väčší turbodiesel 2.2 CRDi s výkonom 144 kW (197 k) má s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou o 3 až 4 percentá nižšiu spotrebu paliva ako v predchádzajúcej generácii. Ponuku motorov dopĺňa benzínový štvorvalec 2.4 GDI s výkonom 136 kW (185 k).
Designe -exteriér a interiér sú perfektne zladené. Vozidlo má silný potenciál na trhu vo svojom segmente. Predpovedám mu úspech a želám aby dobre slúžil budúcim majiteľom.