Kvôli veľkému dopytu sa výroba ID.3 bude realizovať aj v závode vo Wolfsburgu, ktorý sa tak pripojí k Zwickau a Drážďanom. Aby boli zamestnanci dobre pripravení na blížiacu sa výrobu elektrického hatchbacku, VW im tam v rámci školiaceho programu zriadil tzv. eMotion Room, teda miesto používajúce prvky únikových hier (escape rooms).
Do leta by malo absolvovať školenie vo výrobe ID.3 približne 1200 zamestnancov, celkovo by školení malo prejsť až 22 000 ľudí.
„Volkswagen neustále pracuje na inovatívnych konceptoch školenia a rozvoja, keďže smerujeme k tomu, aby sme sa stali poskytovateľom udržateľnej a softvérovo orientovanej mobility. Tieto koncepty sú naším kľúčom k úspešnej transformácii. Čím viac sa náš svet stáva digitálnym, tým dôležitejšie sú schopnosti nášho tímu pre našu konkurencieschopnosť,“ povedal pri otvorení eMotionRoom Gunnar Kilian, člen predstavenstva pre ľudské zdroje. „Volkswagen spustil vo svojich nemeckých závodoch rozsiahlu rekvalifikačnú kampaň a únikové miestnosti zohrávajú v tejto iniciatíve dôležitú úlohu. Po Zwickau a Emdene teraz zavádzame tento úspešný koncept v našom najväčšom závode tu vo Wolfsburgu.”
Princípy escape rooms
Gerardo Scarpino, podpredseda Generálnej podnikovej rady, dodal: „Princíp eMotionRoom sa už stretol s veľmi pozitívnou spätnou väzbou od našich zamestnancov v Zwickau. Táto myšlienka sa ukázala ako mimoriadne populárna. Prechod na e-mobilitu sa môže uskutočniť len spoločne s našimi kolegami. Získať ich na palubu, inšpirovať ich a trénovať je absolútne kľúčové pre náš kolektívny úspech. Je to preto, že transformáciu dokážeme zvládnuť len spoločne a eMotionRoom je kľúčovou súčasťou celej skladačky.“
eMotionRoom vo Wolfsburgu bola vyvinutá Akadémiou koncernu Volkswagen a organizačnými jednotkami závodu. Pozostáva z troch miestností. Zamestnanci musia v každej z nich vyriešiť rôzne hádanky do 20 minút. Výzva začína cestou naspäť v čase do 19. storočia, kedy boli vynájdené prvé elektromotory. Druhá miestnosť sleduje históriu fabriky vo Wolfsburgu a tretia miestnosť ponúka pohľad na budúcnosť šoférovania. Podobne ako klasické únikové miestnosti musia 4-členné tímy riešiť rôzne problémy a hádanky, aby sa im otvorili nasledujúce dvere. Každú skupinu vedú dvaja inštruktori cez obrazovky.
Flexibilná výrobná linka
Predsériová výroba modelu ID.3 začne vo Wolfsburgu na jeseň tohto roku. Od polovice roku 2024 bude nasledovať plná sériová výroba. „Nová výrobná linka vo Wolfsburgu nám poskytne väčšiu flexibilitu ako kedykoľvek predtým,“ povedal riaditeľ závodu Rainer Fessel. „Montážna linka bude našou prvou linkou v Nemecku, ktorá dokáže vyrábať vozidlá so spaľovacím motorom aj čisto elektrické vozidlá. Vďaka budúcej platforme SSP (Scalable Systems Platform) sa tak o niekoľko rokov stane vo Wolfsburgu prvá multiplatformová továreň Volkswagenu. To poskytne hlavnému závodu veľkú výhodu z hľadiska využitia kapacity počas nasledujúcich desiatich rokov.”
Nová výrobná linka za 460 miliónov eur pre ID.3 a nový Tiguan bude inštalovaná v priebehu nasledujúcich mesiacov. Okrem modelu ID.3 má továreň vo Wolfsburgu v blízkej budúcnosti začať vyrábať ďalší model založený na platforme MEB.