Domov Lifestyle Nehanební bastardi pracujú na restomode vychádzajúceho z Fiatu Panda 4×4

Nehanební bastardi pracujú na restomode vychádzajúceho z Fiatu Panda 4×4

Kedysi jedno z najlacnejších európskych áut s pohonom všetkých štyroch kolies sa ľudia z talianskej spoločnosti Inglourious Basterds Cycles rozhodli zmeniť na moderné SUV pre smotánku.

Pôvodná Panda 4×4 debutovala v roku 1983. Systém pohonu všetkých kolies jej vyvinula rakúska spoločnosť Steyr-Daimler-Puch (teraz Magna Styer). Jednoduchá technika pohonu v kombinácii s vyššou svetlou výškou a nízkou hmotnosťou len okolo 850 kg umožnili Pande prekonávať nástrahy krajiny rovnako dobre, ako oveľa vyspelejším terénnym vozidlám.

Spoločnosť Inglourious Basterds Cycles sídliaca na predmestí talianskeho mesta Ferrara v oblasti Emilia-Romagna, je známa skôr ručnými stavbami motocyklov. Pikantný názov si firma požičala z rovnomenného filmu Quentina Tarantina Nehanební bastardi z roku 2009. Restomod založený na klasickom Fiate Panda 4×4 ohlásili ešte vlani na jeseň a tento týždeň sa začali predobjednávky áut z prvej várky. V tej bude vyrobených len 10 kusov, každý za cenu približne 60 tisíc eur. Oficiálne by sa malo toto vozidlo volať P4ND4 Restomod Hybrid.

Diferenciály a mildhybrid

Restomod síce zatiaľ existuje len vo forme počítačových renderov, no už v marci spoločnosť sľubuje prvé testy so skutočným vozidlom a plnohodnotná premiéra by mala prebehnúť v júni. Súdiac podľa obrázkov, konštruktéri pôvodný hatchback s pohonom všetkých kolies dôkladne prekreslili a pokúsili sa z neho urobiť plnohodnotné SUV na veľkých kolesách. Nová predná časť s veľkými okrúhlymi svetlometmi a predným nárazníkom pôsobí pomerne agresívne a pod kyprou kapotou sa skrýva nové hnacie ústrojenstvo.

ssangyong-torres-evx

Panda 4x4

Určite uznáte, že pôvodné sériové motory s výkonom do 55 koní by už dnes neboli akceptovateľné. Aj keď, o žiadny trhač asfaltu rozhodne nepôjde. Pohon by mal obstarať mild-hybridný benzínový motor s objemom 1,2 litra a výkonom okolo 90 koní. Prevodovka zostane manuálna, no v budúcich plánoch je aj verzia s automatickou prevodovkou. Za príplatok budú k dispozícii samosvorné medzinápravové diferenciály. Mechanizmus riadenia bude vybavený hydraulickým posilňovačom. Nájazdové a výjazdové uhly budú presahovať 44 stupňov.

Panda 4x4

Originálny sparťanský interiér Fiatu Panda 4×4 bude kompletne prerobený. Bastardi sľubujú moderný digitálny prístrojový panel, mäkké plasty, klimatizáciu, niekoľko možností koženého čalúnenia a praktické doplnky ako dáždnik uložený v obložení dverí. Za uvedenú sumu na trhu samozrejme nájdete množstvo iných SUV. Ale treba si uvedomiť, že restomod je ručná a exkluzívna výroba. Optikou tohto pohľadu ide teda skôr o takú Daciu medzi exkluzivitkami.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTECH TEST Samsung Galaxy S23 – malé zmeny navonok, veľké zmeny vo vnútri
Nasledujúci článokVýstava Motocykel sa do Incheby vracia v plnej sile. Na čo sa môžete tešiť?