Ford Puma ST Powershift poháňa najvýkonnejšia verzia litrového trojvalcu EcoBoost.
Ford Puma ST Powershift sa zaradí medzi Pumu EcoBoost mHEV s výkonom 155 koní a Pumu ST, ktorú tiež poháňa trojvalec EcoBoost, avšak s objemom 1,5 litra. ST Powershift je kombináciou týchto dvoch spomenutých verzií, pretože tu pracuje litrový benzínový trojvalec EcoBoost s mild-hybridným výkonovým dopingom naladený na výkon až 170 koní. Viaceré konštrukčné prvky však ST Powershift preberá zo športovo orientovaného variantu S. Navyše k tomu pridáva sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku. Puma ST sa totiž dodáva výhradne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Najvyšší krútiaci moment pohonnej jednotky je 248 Nm. Ford Puma ST Powershift by mala excelovať v kombinácii jazdnej dynamiky a spotreby paliva. Motor s týmito parametrami bude schopný rozhýbať Pumu z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a priemerná spotreba bude pritom len 6,3 l/100 km.
„Tím Ford Performance využil všetky svoje skúsenosti s vývojom pôvodnej Pumy ST, aby priniesol charakteristický zážitok z jazdy bez straty praktickosti nášho kompaktného SUV. Náš nový derivát Powershift je ešte všestrannejší. 48-voltovú mild-hybridnú technológiu používame nielen na zlepšenie účinnosti, ale aj na zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu,“ hovorí Stefan Muenzinger, manažér Ford Performance pre Európu. „Mnohokrát ocenený 1,0-litrový motor EcoBoost je kombinovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Ford Powershift s možnosťou radenia pádlami pod volantom, čo spája energický zážitok z jazdy a každodenné využitie.“
Športovo orientovaná
Puma ST Powershift využíva rovnakú technológiu aktívnych výfukových ventilov ako Puma ST. Posádke tak ponúkne pri akcelerácii charakteristický zvuk motora ST. V režimoch Normal a Eco zostáva výfukový ventil zatvorený, aby vozidlo okolie neobťažovalo zvýšeným hlukom. „Kombinácia zmenšeného motora a elektrifikovanej technológie pomáha znižovať spotrebu paliva aj emisie a zároveň poskytuje dostupný každodenný výkon,” dodáva Muenzinger.
Ovládacie prvky aj podvozok sú v prípade Pumy ST Powershift nastavené športovejšie. Prevod riadenia s pomerom 11,4:1 je o 25 % rýchlejší ako má štandardná Puma. Modifikované sú tiež tyče riadenia s čapmi, ktoré by mali zlepšiť odozvu v riadení. Nastavenie podvozka vychádza z Pumy ST, zadná torzná náprava je o polovicu tuhšia ako v prípade civilnej Pumy. Iné sú stabilizátory aj zadné pružiny. Spojler v prednej časti generuje vyšší prítlak a o zastavenie sa postarajú aj väčšie brzdy. Štandardne bude Puma ST Powershift stáť na 19-palcových kolesách.