Domov SPRÁVY News Jaguar sa potápa. Predáva obstarožné autá, ktoré nedokážu zaujať

Jaguar sa potápa. Predáva obstarožné autá, ktoré nedokážu zaujať

Výsledky predaja za rok 2022 sú obrovským sklamaním. Jaguar dopláca na krízu identity, silnú konkurenciu v podobe Land Roveru a vekovo staré modelové portfólio.

V roku 2022 dokázala britská automobilka predať len necelých 62 tisíc vozidiel. To je najhorší výsledok od roku 2012. V porovnaní s rokom 2018, kedy Jaguar predal vyše 180 tisíc vozidiel ide o prepad 66 %. V porovnaní s rokom 2021 klesol predaj Jaguaru o 28 %. Nech sa na to pozriete akokoľvek, výsledky sú jednoducho zlé a neprístojné značke Jaguar. Len pre zaujímavosť – v roku 2022 predal Jaguar na Slovensku 56 vozidiel. V roku 2021 to bolo 107 automobilov.

Ako je však možné, že značku ponúkajúcu tri relatívne moderné SUV, dva vizuálne atraktívne sedany a plne elektrické SUV čakajú ťažké časy? Jaguar v priebehu nasledujúcich týždňov predstaví stratégiu uvedenia nových modelov do roku 2025. Podľa zákulisných informácií by malo ísť minimálne o tri nové elektrické modely typu SUV.

Jaguar

Tri faktory

Už by bolo načase. Veď spomínate si, kedy naposledy Jaguar predstavil nové auto? Bolo to ešte v roku 2018, keď uviedol na trhu luxusný elektromobil I-Pace. E-Pace je na trhu už 6 rokov, F-Pace 7 rokov, sedany XE a XF vyše 8 rokov a kupé F-Type dokonca vyše 10 rokov. Aj keď sa Jaguar snaží aktualizovať svoje modelové portfólio početnými faceliftami, na novšiu a modernejšiu konkurenciu jednoducho stráca. S dynamikou uvádzania nových modelov ako v prípade BMW alebo Mercedesu jednoducho nemôže súperiť.

Jaguar

Gro portfólia a predajov Jaguaru tvoria SUV. To v dnešnej dobe nikoho neprekvapí. Ale Jaguar nemá medzi zákazníkmi vybudovaný taký imidž výrobcu SUV ako napríklad Land Rover. Jeho ponuka je navyše širšia a špeciálne v podaní vozidiel Range Rover aj luxusnejšia. To je ďalší problém Jaguaru. Klientela nevie presne, kam má značku zaradiť. Ide o prémiového výrobcu? V minulosti to tak bolo, no od času, kedy značku prevzal Ford a presadil zaradenie cenovo dostupnejších modelov s pochybnou kvalitou, renomé značky zjavne utrpelo. V rukách indického koncernu TATA Motors sa síce Jaguar vrátil na cestu výrobcu prémiových produktov, ale od rozchodu s Fordom ešte zjavne neuplynulo dostatočne veľa času.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 20

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTesla chce zatlačiť na udržateľnosť. Vyvinie batérie bez vzácnych kovov?
Nasledujúci článokFord Mondeo oslavuje, aj keď už tu s nami nie je