To, že je Porsche 911 ikonou svetových ciest, spochybní asi málokto. Tento kúsok začal svoju púť životom ešte v roku 1999 ako štandardný model Carrera. Po veľkých a obsiahlych renováciách a úpravách vzniklo niečo ako „továrenský restomod“. Aukcia teraz rozhodne, kto sa stane majiteľom tohto Porsche 911 Classic Club Coupe.
Tí najväčší fanúšikovia značky Porsche majú v obľube modely Sport Classic. Medzi ne jednoznačne patrí aj tento model Porsche 911 z roku 1999. Charakteristickým znakom pre tieto modely je šedý lak, špeciálny polep, zadný spojler „duck tail“ a pod kapotou čo najsilnejší motor. Nič iné ako manuálna prevodovka sa v takýchto modeloch nevyskytne.
996 sa tejto verzie nedočkala
Okrem vymenovania všetkých vecí, ktorými tieto autá disponujú, treba uviesť ďalší dôvod ich unikátnosti. Ide totiž o Porsche 911 v jeho najčistejšej podobe. V pamätiach skalných fanúšikov sa určite nájdu spomienky na Sport Classic model, ktorý má základ v generácii 997. Aktuálna verzia Sport Classic sa svojej premiéry dočkala pomerne nedávno.
Ale týmto modelom sa tak trochu obzeráme späť do minulosti. Generácia 996 totižto nikdy oficiálne verziu Sport Classic nedostala. Možno aj preto sa rozhodli priniesť na scénu tento špeciálny restomod. Oficiálny názov tohto kúsku znie Classic Club Coupe a pobral asi to najlepšie, čo ponúkala verzia modelu s označením 996. Tento kúsok má neskutočnú unikátnosť, pretože vznikol iba v tomto konkrétnom exemplári.
Jediný unikát
To znamená, že unikátnosť nedovolí poslať toto auto do jedného z dílerstiev značky. Svojho majiteľa nájde v dražbe. Tento kúsok začal ako štandardné Porsche 911 Carrera. Odborníci z Porsche Club of America ho však predali do Nemecka, kde vozidlo dostalo kozmetiku z modelu GT3. Nesmú chýbať ikonické a unikátne disky Fuchs a spojler v tvare kačacieho chvosta.
Karoséria dostala špecifický lak Sport Grey Classic a samolepky. Pod kapotou nájdete plochý šesťvalec s objemom 3,6 litra s výkonom 386 koní. Jeho pôvod poznáme, ide o motor z verzie GT3. Z GT3 pochádzajú aj brzdy a podvozok a rovnako aj manuálna šesťstupňová prevodovka, ktorá vydrží aj trošku hrubšie zaobchádzanie.
Cena neznáma, ale iba dočasne
Interiér disponuje peknými detailmi, ako napríklad stropom z alcantary a látkovým čalúnením s károvaným dizajnom. Do tohto modelu ľudia z Porsche pomerne šikovne vložili infotainment systém zo súčasných modelov, takže si bez problémov pripojíte svoj smartfón cez Apple CarPlay alebo Android Auto. A teraz jedna z vecí, ktorú nepoznáme – cena. Tú sa dozvieme, až keď si toto Porsche nájde svojho majiteľa. Ale nízka rozhodne nebude.