Domov SPRÁVY News Renault ukázal, ako kalibruje head-up displej v modeli Austral

Renault ukázal, ako kalibruje head-up displej v modeli Austral

Renault Austral má vo výbave head-up displej najnovšej generácie. Kvôli nemu museli byť v závode v Palencii nainštalované dve nové ultramoderné kalibračné zariadenia.

Renault v prípade výroby svojho najnovšieho SUV dôkladne dbá na vysokú kvalitu. Od začiatku výrobného procesu až po záverečnú kontrolu zvýšil štandardy, čím by mal prispieť k tomu, že Austral bude jedným z lídrov kvality svojho segmentu. Automobil obsahuje až 32 pokročilých asistenčných systémov vodiča a bolo potrebné zabezpečiť ich absolútne spoľahlivé fungovanie. Jedným z prvkov, ktorý si vyžadoval najviac pozornosti, je head-up displej najnovšej generácie.

Ten má uhlopriečku 9,3 palca a premieta informácie o jazde priamo na čelné sklo. V Palencii museli byť zavedené celkom nové procesy, ktoré zaručujú jeho kvalitu a optimálne fungovanie. Malá kamera za prístrojovou doskou, vedľa projektora, ktorý premieta informácie na čelné sklo, neustále kontroluje kvalitu zobrazenia a upravuje ho podľa svetelných podmienok. Tímy tento systém kalibrujú a kontrolujú jeho správnu funkčnosť na konci výrobnej linky pomocou tzv. lavičiek ADAS. “Každý Renault Austral s head-up displejom prechádza jedným z dvoch zariadení. V našom závode nielenže montujeme head-up displeje pre Austral, ale tiež upravujeme ich nastavenia a vykonávame kontroly. A neustále rozvíjame naše zručnosti, aby sme zaručili najvyššiu kvalitu.” hovorí Sergio, vedúci nových projektov na oddelení montáže.

Austral

Proces kalibrácie

Keď sa vozidlo nachádza na testovacom zariadení, projekcia čelného skla sa kalibruje pomocou ultramodernej účelovej kamery namontovanej na high-tech kĺbovom ramene umiestnenom na strane vodiča v kokpite. Kamera kontroluje, či je obraz premietaný head-up displejom vycentrovaný vzhľadom na uhol čelného skla. Na tento účel porovnáva obraz so 48-bodovou maticou, ktorá poskytuje teoretickú polohu. Ak je to potrebné, centrálny počítač povie počítaču v head-up displeji, aby body upravil, a potom ich skontroluje znova. “Ak sa body neprekrývajú s teoretickou polohou, stolica opakuje cyklus, kým sa prekrývajú dokonale,” vysvetľuje Sergio.

ssangyong-torres-evx

Austral

Ihneď však poukazuje aj na ťažkosti, s ktorými sa jeho tím stretol pri zabezpečovaní správnej kalibrácie kamery na prvý pokus. Tieto dve vysoko technologické lavice pri úprave nastavení stanovujú špecifické fyzické obmedzenia. “Najťažšie bolo udržať konštantné svetelné podmienky pre kameru s head-up displejom. To bolo nevyhnutné na jej správnu kalibráciu a zabezpečenie jej dokonalého fungovania za akýchkoľvek svetelných podmienok.” hovorí Sergio. “Potrebovali sme tiež, aby bol priestor za čelným sklom voľný. V opačnom prípade, keďže čelné sklo je priehľadné, bola kalibrácia nefunkčná.”

The All-new Renault Austral, quality from A to L | Renault Group

Triviálne riešenie

Riešenie nakoniec vyplynulo z jasnej, ale v konečnom dôsledku veľmi jednoduchej myšlienky. “Vykonali sme mnoho simulácií, testov a analýz. Nakoniec sme však len nainštalovali zatemňovací záves so zdrojom svetla na úrovni zeme. Keď bolo prízemné svetlo na úrovni 300 lúmenov, fungovalo to,” hovorí Sergio. “Znamenalo to, že sme nemuseli stavať nákladné odnímateľné priečky, čo zabezpečilo plynulý pohyb v dopravnom priestore.”

Dve pracoviská, ktoré v Palencii kalibrujú head-up displeje, majú pred sebou svetlú budúcnosť. Sergio uzatvára: “Všetci naši technici – spolu 20 ľudí – majú široké spektrum zručností a sú vyškolení na používanie týchto zariadení. To je pracovná sila, ktorú dnes potrebujeme na výrobu modelu Renaultu Austral a čoskoro začneme v Palencii vyrábať aj model Espace.”

Najväčšia panoramatická strecha na trhu

Ten sa oficiálne predstaví svetu už 28. marca. 5 až 7-miestne SUV vychádzajúce z modelu Austral bude vo svojej v poradí už šiestej generácii obsahovať obrovskú panoramatickú presklenú strechu. Jej dĺžka bude 1,33 metra a šírka 0,84 metra, vďaka čomu budú mať všetci pasažieri na palube svetlejší interiér a tým pádom aj príjemnejší zážitok z jazdy.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTesla plánuje ročne vyrábať milióny áut
Nasledujúci článokLightship ukazuje budúcnosť kempovania s elektromobilmi