Domov SPRÁVY News TEST Citroen C4 X je novodobý sedan, v ktorom nafta neumiera

TEST Citroen C4 X je novodobý sedan, v ktorom nafta neumiera

Citroen nám už neraz dokázal, že vie udávať trendy a nebojí sa experimentovať. Nová karosárska verzia obľúbeného modelu C4 sa vydala podobnou cestou ako C5 X. V ponuke je prekvapivo stále aj nafta.

Kedysi klasický hatchback C4 dnes poznáme ako crossover s nádychom SUV Coupé. Podobnou zmenou prešli aj iné modely a nie len v prípade francúzskeho Citroenu. Automobilky sa snažia adaptovať a odpovedať na rastúci záujem zo strany zákazníkov. Segment sedanov je, zdá sa, ďalší na rane a aj C5-ka už prišla vo verzii s prívlastkom X, ktorý dodal autu jemný nádych SUV. Kým C5 X je praktickým liftbackom, Citroen C4 X je skutočným sedanom, aj keď tvary karosérie naznačujú niečo iné.

Dizajn je subjektívny a preto sa k nemu nechcem príliš vyjadrovať, no môžem skonštatovať, že som si k vzhľadu tohto auta zatiaľ cestu nenašiel. Aj keď priznávam, zadné partie ma oslovili. Predná časť odkazuje na nový dizajnérsky jazyk prezentujúci Citroen.

Dáva zmysel

Dnešný zákazník chce v prvom rade bezpečné auto a aj tí, ktorým SUV príliš nevonia, sa cítia predsa len lepšie, ak nie sú úplne na zemi. Nehovoriac o ľahšom nastupovaní a samotnom výhľade z vozidla. V neposlednom rade nemôžem opomenúť ani svetlú výšku, vďaka ktorej sa nemusíte obávať ani nespevnených ciest.

ssangyong-torres-evx

Viac priestoru pre zadných pasažierov neočakávajte, rázvor je totiž totožný ako v prípade bežnej C4. No isté zmeny tu predsa len sú. Sklon zadných operadiel má väčší uhol, vďaka čomu si môžete sadnúť o čosi komfortnejšie. Ak hľadáte priestor navyše, nájdete ho v batožinovom priestore, ktorého objem narástol na hodnotu 510 litrov. Nakladací otvor je skutočne masívny a je vidieť, že sa konštruktéri snažili o malý zázrak. Aj napriek tomu mi nie je úplne jasné, prečo nejde o liftback. Možnou odpoveďou je asi cena, ktorá by verziu s otvárateľným oknom predražila.

Komfort a bohatá výbava

Interiér sa na prvý pohľad prakticky vôbec neodlišuje od bežnej C4, pozornému oku však neunikne úplne nový systém infotainmentu. Ten je po novom rýchlejší a o niečo intuitívnejší. Vo výbave nechýba ani množstvo asistenčných systémov či dokonca HUD (head up displej). Samozrejmosťou je dvojzónová klimatizácia, vyhrievanie sedadiel, volantu a čelného skla, či dokonca elektronická ručná brzda.

Skvelou správou je aj fakt, že C4 X dostal do vienka tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi. Tie sa postarajú o skutočne komfortný zážitok pri cestovaní na prakticky akomkoľvek povrchu. Táto technológia má, samozrejme, svoje limity, na ktoré narazíte pri výrazných priečnych nerovnostiach v kombinácii so zmenou smeru jazdy, vtedy sa auto doslova zachveje. Vo väčšine prípadov si však budete užívať pohodlie podobné vzduchovému podvozku.

Nafta môže byť lákadlom

Diesel v dnešnej dobe, a obzvlášť v prípade malých áut, je skôr raritou. Nové modely s naftou v podstate ani nepribúdajú, no C4 X je výnimkou. Pod kapotou sa v našom prípade ukrýval naftový štvorvalec s objemom 1,5 litra. V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou a 50-litrovou nádržou vám palubný počítač bez problémov ukáže dojazd prevyšujúci 1 000 kilometrov.

Malý sedan sa tak stáva potencionálnym bestsellerom vo svojej kategórii. Okrem nízkej spotreby ponúka aj výbornú jazdnú dynamiku a kultivovaný chod. Samozrejme, k dispozícii je aj benzínová verzia a nechýba ani plne elektrická e-C4 X. Zaujímavá je aj cenová politika, keďže plne elektrická verzia je drahšia v porovnaní s naftovou iba o 8 000 €, čo naozaj nie je veľa.

TECHNICKÉ ÚDAJE Citroen C4 X
Motor R4
Zdvihový objem 1 499 cm3
Max. výkon 96 kW/131 k
Max. krútiaci moment 300 Nm
Palivo Nafta
Pohon FWD
Prevodovka 8 st. AT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 600 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 834 mm
Výška 1 525 mm
Rázvor 2 670 mm
Objem batožinového priestoru 510 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,2 s
Maximálna rýchlosť 206 km/h
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 4,9 l/100 km
Diaľnica 5,6 l/100 km
Okresky 4,3 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 20 990 €
Cena testovanej verzie 28 590 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokGenesis pripravuje vysokovýkonný elektromobil
Nasledujúci článokTEST BMW 740d – toto je jej najväčší mínus