Prémiová odnož automobilky Hyundai sa opäť pripomína. Tentokrát s konceptom GV80 Coupe. Malo by sa BMW X6 obávať? Rozhodne áno.
Genesis ako samostatná značka patriaca pod Hyundai píše svoju históriu len od konca roka 2017. Aj napriek tejto krátkej dobe si však dokázala vybudovať pomerne početné portfólio modelov. Zo začiatku sa Genesis zameriaval výhradne na luxusne ladené sedany so špecifickým dizajnom a málokto by povedal, že v podstate ide o Hyundai. V dnešnej dobe automobilka produkuje už aj luxusné SUV a po novom predstavila konkurenta takým modelom ako je napríklad BMW X6. Aj keď ide zatiaľ iba o koncept, Genesis GV80 Coupe dvíha ľudí zo stoličiek.
Čerpá z predošlého konceptu
Dizajn čerpá inšpiráciu z predchádzajúceho konceptu Genesis X Speedium Coupe predstaveného minulý rok. Výsledkom je praktické, štýlovo strihnuté SUV, ktoré však už navonok ponúka dynamiku športového vozu. Podľa slov kreatívneho riaditeľa skupiny Luca Donckerwolka, Genesis aktuálne dvíhajú výkonnostné a dynamické atribúty značky. Od produkčného SUV modelu GV80 sa tento koncept líši užšími prednými svetlometmi s novou LED technológiou. Nasávacím otvorom pod novou, čierno lakovanou mriežkou chladiča sekunduje úplne nový, agresívny predný nárazník. Tieto detaily spolu tvoria naozaj športovo pôsobiaci celok. Pri pohľade z profilu zaujmú predné svetlomety siahajúce prakticky až po prednú dvojicu dverí. Oproti sériovému modelu je koncept posadený podstatne nižšie, pričom tento dojem podčiarkujú obrovské disky obuté do nízkoprofilových pneumatík.
Najväčšie zmeny sa udiali vzadu
Zadná časť konceptu Genesis GV80 Coupe prešla najrazantnejšou zmenou. Na čierno lakovanú strechu nadväzuje mohutný spojler, ktorý spolu s tým na veku batožinového priestoru vylepšujú aerodynamiku. Zadné skupinové svetlá sú opäť prevzaté z minuloročného konceptu a vytvárajú tak jedinečný a nezameniteľný svetelný podpis. Vkusný dizajn zadnej časti dotvára zadný nárazník s dvojicou koncoviek výfuku.
GT3RS alebo Genesis?
To, čo si automobilka v koncepte GV80 Coupe v interiéri dovolila na poli SUV, nemá konkurenciu. Prepracovaný trojramenný volant a nové čalúnenie kombinujúce čiernu kožu Nappa so semišom, uhlíkovými vláknami a oranžovým prešívaním, umocňujú športového ducha konceptu. Teraz sa dostávame k prirovnaniu s GT3 RS. Štvorica škrupinových sedadiel a mohutný bezpečnostný rám z tohto konceptu robí naozajstného športovca, v tak trochu rodinnejšej variante. Samozrejme, ide len o koncept, ale vďaka niekoľkým fotografiám z testovania môžeme očakávať sériovú produkciu. Najskôr sa novinka objaví na kórejskom trhu a neskôr, pravdepodobne v roku 2025, by mohli nasledovať ďalšie.