Volkswagen dnes oficiálne predstavil model ID.7, prvý globálny elektromobil značky vo vyššej strednej triede. Na jedno nabitie prejde až 700 km, triumfuje priestranným interiérom, rýchlym nabíjaním a špičkovými technológiami.
ID.7 je prvý model postavený na platforme MEB s úplne novou, vysoko efektívnou generáciou pohonu. S výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 545 Nm je to najvýkonnejší elektromotor s najvyšším krútiacim momentom, aký bol zatiaľ použitý v modeli radu ID. Pohonná jednotka s interným označením APP550 bola vyvinutá spolu s Volkswagen Group Components v nemeckom Kasseli a tam sa aj vyrába. ID.7 podporuje nabíjanie výkonom až 200 kW, takže z 10 na 80 % sa nabije za približne 25 minút.
Pohonný agregát, namontovaný na zadnej náprave, sa skladá zo synchrónneho elektromotora s permanentnými magnetmi, 1-stupňového dvojdielneho prevodu a pulzného meniča. K zvýšeniu výkonu a efektivity elektromotora oproti predchádzajúcej generácii prispel rotor so silnejšími a tepelne vyššie zaťažiteľnými permanentnými magnetmi, zdokonalený stator s väčším efektívnym počtom vinutí pri maximálnom priereze drôtu a vodný chladiaci plášť na vonkajšej strane statora, ako aj nové kombinované olejové a vodné chladenie.
Batérie s kapacitou 77 kWh a 86 kWh
Pre rad ID.7 budú na výber dve verzie batérie pohonu. Model ID.7 Pro sa bude vyrábať s batériou 77 kWh, ktorá sa dá dobíjať maximálnym nabíjacím výkonom 170 kW. Model ID.7 Pro S, ktorý sa začne predávať neskôr, bude mať väčšiu batériu s kapacitou 86 kWh. Väčšia batéria sa dá dobíjať jednosmerným prúdom s výkonom 200 kW. Nový systém tepelného manažmentu zabezpečuje prípravu batérie pred zastávkou na nabíjanie. Táto príprava sa spustí automaticky pri aktivovanej navigácii k nabíjacej stanici. Podľa prvých interných prognóz má model ID.7 Pro dojazd do cca 615 kilometrov a ID.7 Pro S až do cca 700 kilometrov.
Thomas Schäfer, generálny riaditeľ Volkswagenu pri príležitosti predstavenia ID.7 povedal: „S ID.7 robíme ďalší krok v našej elektrickej ofenzíve. Naša limuzína ponúka vysoký komfort a dlhý dojazd. Už do roku 2026 budeme ponúkať najširší elektrický sortiment zo všetkých výrobcov v Európe – od základného modelu za menej ako 25 000 eur až po ID.7 ako nový top model v rámci rodiny modelov ID. Naším cieľom je dosiahnuť 80-percentný podiel elektromobilov v Európe do roku 2030. Od roku 2033 bude Volkswagen v Európe vyrábať iba elektrické vozidlá.“
Nízky odpor vzduchu
Nový elektrický pohon bol optimalizovaný predovšetkým z hľadiska spotreby energie. Model ID.7 je dlhý takmer päť metrov a bol navrhnutý na základe aerodynamických princípov. Jeho strecha sa elegantne zvažuje smerom dozadu v štýle kupé a prispieva k dosiahnutiu vynikajúceho koeficientu odporu vzduchu okolo 0,23 v závislosti od výbavy vozidla. Dlhý rázvor a krátke previsy vytvárajú v interiéri vozidla dostatok priestoru pre všetkých cestujúcich.
V ID.7 je predstavený nový koncept ovládania palubných funkcií. Volkswagen tak reagoval na spätnú väzbu od svojich zákazníkov a zlepšil prevádzkové skúsenosti v relevantných oblastiach. Štandardne sa vo výbave objaví 15-palcová obrazovka informačného systému, head-up displej s rozšírenou realitou, nový koncept ovládania klimatizácie integrovaný do informačno-zábavného systému, ako aj voľne priraditeľné tlačidlá obľúbených položiek a konečne aj podsvietený dotykový panel pod obrazovkou.
Veľká panoramatická strecha
S novými masážnymi sedadlami a elektronicky stmievateľným panoramatickým strešným oknom ponúka ID.7 možnosti výbavy, ktoré sú momentálne súčasťou výbavy len vo vyšších triedach prémiových konkurentov. Nové panoramatické strešné okno s inteligentným sklom je možné prepínať medzi nepriehľadným a priehľadným. Rovnako ako mnoho iných funkcií v ID.7, aj strecha sa dá ovládať prostredníctvom hlasových povelov. To sa uskutočňuje pomocou nového hlasového asistenta IDA. Novinkou sú aj voliteľné predné sedadlá s certifikátom AGR: po prvý raz sa vo Volkswagene ponúkajú na želanie adaptívne sedadlá Climatronic – s chladením alebo vyhrievaním a tiež s funkciou sušenia.
Vylepšené asistenčné systémy
Známy asistenčný systém teraz podporuje automatickú zmenu jazdného pruhu na viacprúdovej diaľnici prá rýchlosti vyššej ako 90 km/h. Pokiaľ ide o parkovanie, elektrický Volkswagen môže nezávisle vykonávať asistované manévre rôznymi spôsobmi. Jedným z nich je parkovanie s pamäťovou funkciou na vzdialenosť do 50 metrov. Vodič pritom buď zostane sedieť vo vozidle, alebo monitoruje postup parkovania zvonku pomocou aplikácie v smartfóne.
Nový ID.7 pre európsky a severoamerický trh sa bude vyrábať v závode v Emdene. Na európske a čínske cesty sa dostane ešte tento rok, v roku 2024 bude nasledovať Severná Amerika.
[…] V ponuke tak už nájdeme elektrické modely ID.3, ID.4, ID.5 či dodávku ID.Buzz, pričom len tento týždeň automobilka odhalila elektrického nástupcu populárneho Passatu menom ID.7. Čo však v portfóliu VW stále chýba, je cenovo dostupný elektromobil pre masy. Túto dieru by […]
“Už žiadne výhovorky”
Začínajúca cena: 20 000 000€