Automobilka Ford radikálne upravila cenu svojho elektrického SUV. Najzásadnejším dôvodom je optimalizácia výroby a takisto aj cenovo dostupnejšie batérie pre európskych zákazníkov.
Zlacnenia sme sa dočkali aj v prípade ďalšej americkej automobilky Tesla. Prémiový segment si zatiaľ ide stále svoju vlastnú líniu, o čom napovedajú aj ceny ich modelov. Aj spomínaná Tesla svoje ceny najskôr zvyšovala, no teraz sa rozhodla pre presný opak. Ďalším kúskom do portfólia „dostupnejších“ elektromobilov prichádza Ford Mustang Mach-E. Samotný koncept, respektíve meno, sprvoti zobralo množstvo urážok a nepochopenia, no nakoniec aj tak dokázali naplniť prvopočiatočné výrobné kvóty. Aktuálne toto elektrické SUV kúpite o viac ako 10.000 eur lacnejšie. Prečo sa však takto automobilka rozhodla? Opadlo prvopočiatočné nadšenie a vidina zárobku na prvých záujemcoch alebo Mach-E konečne nadobudol reálne ceny v snahe dohnať konkurenciu?
Optimalizácia výroby
Podľa samotnej automobilky nie je dôvodom ani jeden z uvedených aspektov, ale celková optimalizácia výroby elektrických vozidiel značky Ford a taktiež zakomponovanie a využitie nových, cenovo dostupných batérií. Na svetovú cenotvorbu zareagoval pochopiteľne aj slovenský importér.
Ford zavádza do Mustangu Mach-E lítium-železofosfátové (LFP) batérie. Tieto batérie sú odolné a lepšie znášajú častejšie a rýchlejšie nabíjanie pri použití menšieho množstva vysoko dopytovaných a drahých materiálov. Spomínané batérie budú v blízkej budúcnosti napájať rôzne cenovo dostupné osobné a úžitkové elektrické vozidlá Ford novej generácie, ktoré sú v súčasnosti ešte len vo fáze vývoja. Ford zároveň investuje 3,5 miliardy dolárov do výstavby prvého závodu na výrobu LFP batérií v USA s názvom BlueOval Battery Park Michigan, ktorý plánuje otvoriť v roku 2026.
Ostatné automobilky začiatkom februára pre portál The Verge uviedli, že o takomto zlacňovaní neuvažujú. Medzi nich sa radí BMW, Mercedes-Benz, Hyundai a Kia. Aj keď ceny batérií klesajú, automobilky nemajú v pláne upraviť cenotvorbu. Samotné zlacňovanie batérií výrobcovia skôr využijú na výrobu dostupnejších modelov.
Zmeny vo výbave
Štandardná výbava Mustangu Mach-E je tvorená full-LED svetlometmi, 10,2“ obrazovkou prístrojového panela a 15,5“ obrazovkou infotainmentu s podporou ako AndroidAuto, tak Apple CarPlay. Okrem toho základná výbava ponúka 360°kameru, adaptívny tempomat, bezkľúčové štartovanie a odomykanie prostredníctvom telefónu a bezdrôtovú klávesnicu v B-stĺpiku.
Vyššia výbava Premium nahrádza full-LED svetlomety za adaptívne MATRIX full-LED a takisto pridáva prémiový audiosystém Bang & Olufsen a nabíjací výkon 150 kW. Najvyšší rad GT je skôr o dizajnových zmenách ako 20“ disky, 19“ kotúče, športové sedadlá, panoramatická strecha. Najväčším rozdielom ale je, že Ford Mustang Mach-E GT má adaptívne odpruženie Magneride.
Ford novinky nájdete na jednom mieste: http://www.fordauto.sk/
[…] Mach-E GT. A aj napriek faktu, že ide o amerického úpravcu amerického automobilu, Shelby Ford Mustang Mach-E by ste hľadali na cestách v USA iba […]