Domov SPRÁVY Elektromobilita Hiphi sa chystá dobyť Európu a poraziť Porsche

Hiphi sa chystá dobyť Európu a poraziť Porsche

Najinovatívnejší čínsky start-up Hiphi potvrdil, že plánuje začať predávať autá v Európe ešte pred koncom tohto roka. V rozhovore pre Auto Express technický riaditeľ značky HiPhi a zároveň bývalý technický riaditeľ Jaguar Land Rover, Mark Stanton, povedal: “Určite plánujeme spustiť predaj v Európe v roku 2023 a pôjdeme následne aj do Veľkej Británie, len vám ešte neviem povedať kedy.”

HiPhi plánuje od konca tohto roka predávať svoje prvé dve autá. Ide o modely s označením HiPhi Z a HiPhi X. Ich predaj spustia v Nemecku a Nórsku, pričom HiPhi Hubs, nie tradičné showroomy, sa otvoria v nórskom Osle a v nemeckom Mníchove. Ako prvé príde SUV Hiphi X. Hovoríme o priamom konkurentovi pre Model X od Tesly. Model X len nedávno získal individuálne schválenie vozidiel Európskej únie. Model Z zasa vytvorí konkurenciu pre Porsche Taycan.

Konkurencia pre Teslu a Porsche

Okrem toho, že spoločnosť oznámila svoje globálne pôsobenie na autosalóne v Šanghaji, odhalila aj svoj tretí model, HiPhi Y. Menší crossover, ktorý je zameraný najmä na Európu a širšiu expanziu v nej. Modely HiPhi sú hi-tech prémiové autá, ktoré na ceste neprehliadnete. S ostrými črtami a kontrastnými farbami použitými okolo karosérie má nízko položený model Z aj svetelné panely pozdĺž prednej a zadnej časti vozidla. Tieto panely dokážu vytvoriť svetelnú šou, keď vozidlo stojí.

Obrazovka infotainmentu sa dokáže natočiť a nastaviť svoj uhol smerom k vodičovi alebo spolujazdcovi. Grafiku na obrazovke infotainmentu vyvíjali s poprednými hernými dizajnérmi a ponúkne ovládanie rozličných funkcií vo vozidle. Kvalita a priestor vo vnútri by mali ponúknuť komfortné cestovanie pre posádku.

ssangyong-torres-evx
Zrýchlením zaujme

SUV X je o niečo zdržanlivejšie, no neberte to tak, že by vás jeho vzhľad nudil. Dvojdielne zadné dvere s strešné krídla, ktoré sa zdvihnú, aby ste mohli doslova nastúpiť do auta a sadnúť si. Uľahčujú tiež prístup k voliteľnému tretiemu radu sedadiel. HiPhi X poháňa batéria s kapacitou 97 kWh s dvoma elektromotormi s výkonom 300 koní. Spoločnosť uvádza čas zrýchlenia z 0-100 km/h za impozantných 3,9 sekundy a dojazd 650 kilometrov. Treba však povedať, že ide o dojazd v laboratórnych podmienkach.

Mark Stanton, ktorý má vo svojom životopise veľa projektov pre Jaguar a Land Rover, je aktuálne zodpovedný za dynamický vývoj automobilov. Prisľúbil, že automobilka dokáže, že elektromobily môžu prinášať zábavu. Ale hoci jeho autá sa chcú porovnávať napríklad aj s Porsche Taycan, neočakáva, že rovnaké typy kupujúcich siahnu po čínskom elektromobile. „Niekto, kto chce Porsche, bude vždy chcieť Porsche,“ povedal. “Naši kupujúci v Číne patria do mladšej generácie, alebo sú mladí srdcom a skutočne technicky zdatní.” HiPhi X sa radí v súčasnosti medzi najpredávanejšie luxusné SUV v Číne.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokFiat Uno: technologický zázrak 80. rokov oslavuje 40-tku
Nasledujúci článokMercedes-Benz 600 (W 100) oslávil svoju premiéru pred 60 rokmi