startstop

Honda CR-V – Najpredávanejšie SUV na svete predstavilo piatu generáciu

Už od svojho predstavenia v roku 1996 je Honda CR-V najlepšie predávaným SUV na celosvetovom trhu s 9 miliónmi predaných vozidiel. Tieto čísla by mali naďalej rásť, keďže piata generácia konečne predviedla svoj debut v Ženeve.

Ako vidno na fotografiách, celkový vzhľad Hondy CR-V sa príliš nezmenil. Aspoň nie tak badateľne, ako to bolo napríklad pri modeli Civic. Honda tvrdí, nový model vyzdvihuje hlavne z hľadiska zdokonaľovania a spracovania kvality interiéru a priestrannosti. Auto sa môže pochváliť trochu väčšími vonkajšími rozmermi. Tie prispeli k zlepšeniu aerodynamiky, zlepšujú nový dizajn nárazníka a aktívnych mriežok aj starostlivo vyhotoveného podvozku. To v kombinácii s dlhším rázvorom znamená, že pre pasažierov a batožinu vzniklo viac priestoru, zatiaľ čo tenšie ,,A“ stĺpiky zlepšujú viditeľnosť vodiča.

Dôležitejšie však je, že nová CR-V bude prvým SUV z rodiny Honda, ktorá bude predávaná s hybridnými technológiami predávanými v Európe. Najnovší hybridný systém Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD) od Hondy, ktorý spája benzínový i-VTEC s objemom 2,0 litra a dva elektrické motory. Vďaka tomu dosiahne auto úspornejší prevádzkový cyklus, a tým aj menšiu spotrebu. Táto hnacia sústava nepoužíva žiadnu konvenčnú prevodovku, ale má pevný jednotný prevodový pomer podobný čisto elektrickému vozidlu. Rovnaký mechanizmus sa nachádza v modeloch Accord Hybrid, Clarity PHEV a čoskoro bude aj v novom Insight.

Predtým, než v roku 2019 dorazí na trh hybrid, na konci roka 2018 bude v ponuke VTEC s objemom 1,5-litra. Diesel japonská spoločnosť nejako nepodporuje. Honda doposiaľ neuviedla absolútne žiadne informácie o ponuke dieselových agregátov v novej CR-V. To neznamená, že i-DTEC sa v určitom okamihu neobjaví, ale Honda zrejme radšej bude tlačiť hybridný predaj.

V interiéri sa Honda snaží docieliť čo najlepšiu efektivitu vo svojej triede väčším priestorom pre ľudí. Palubná doska disponuje dvoma displejmi o veľkosti 7 palcov (čo je trochu menšia veľkosť ako používa konkurencia) a špeciálny klimatizačný panel, ktorý je označovaný ako jednoduchý. V aute bude možnosť aj tretieho radu sedadiel, doplnený o výnimočný priestor pre nohy vďaka zníženému dnu.

Exit mobile version