Obľúbený mestský crossover Peugeot 2008 prešiel očakávaným faceliftom. Dizajnovo preberá niektoré prvky modelu 508. Zachováva si široké portfólio pohonných jednotiek vrátane dieselového agregátu. Novinkou je hybrid, elektrická verzia teraz disponuje silnejším motorom, väčšou batériou a dlhším dojazdom.
Aktuálny Peugeot 2008 bol uvedený na trh koncom roka 2019 a s takmer 700 000 vyrobenými kusmi patrí v Európe medzi najpredávanejšie SUV segmentu B, v roku 2021 bol dokonca na úplnej špici tohto zoznamu. Predajne úspešná je aj elektrická verzia E-2008, ktorej sa vyrobilo už vyše 75 000 kusov.
Jedným z kľúčových prvkov osvieženia dizajnu je úprava prednej časti, ktorá zväčšuje svetelný podpis s tromi pazúrmi. Tým ešte viac zlepšuje robustný a svalnatý štýl. Nový Peugeot 2008 sa vyrába v závode Vigo v Španielsku. Do predaja sa dostane v lete 2023 v troch verziách – ACTIVE, ALLURE, GT – a so štyrmi motormi vrátane nového plne elektrického motora s výkonom 115 kW/156 k s dojazdom 406 km (kombinovaný cyklus WLTP ). Ponuka sa rozšíri v roku 2024 o úplne nový hybridný pohon.
Evolúcia pazúrov
Po facelifte modelov 508 a 508 SW je 2008 druhým Peugeotom využívajúcim nové charakteristické zvislé svetelné pazúry, ktoré sú integrované do lesklých čiernych vložiek na nárazníku. Táto kombinácia podčiarkuje silnú osobnosť modelu 2008 a jeho robustný SUV dizajn. Tento nový svetelný podpis dostanú všetky verzie výbav. U variantov GT sa nápadný efekt troch pazúrov prvýkrát rozširuje pri osvetlení full LED svetlometov pomocou troch svetelných modulov.
Zadné LED svetlá majú tiež prepracovanú grafiku. Tu sa “pazúry” skladajú z troch nad sebou umiestnených horizontálnych dvojitých lamiel. Cúvacie svetlá a smerovky sú tiež LED. Emblém značky na prednej časti je širší a obsahuje špecifický bočný vzor, ktorý sa spája so svetlometmi, čím opticky rozširuje vozidlo a dodáva mu mohutnejší postoj. Všetky modely 2008 sú vybavené čiernymi krytmi spätných zrkadiel bez ohľadu na zvolenú farbu karosérie. Automobil je dostupný v šiestich farbách karosérie: Selenium Grey, Artense Grey, Okenite White, Black Perla Nera, Elixir Red a Vertigo Blue. Vonkajšie rozmery aj objem batožinového priestoru zostali zachované.
Peugeot 2008 preberá tiež podobné zliatinové disky kolies, ako boli predstavené aj na modeli 408. Verzia Active má 16-palcové disky, Allure a GT 17-palcové, v prípade najvyššej verzie GT sa dá priplatiť aj za 18-palcové. Všetky zliatinové disky kolies majú stred so štyrmi lúčmi s vyrazeným znakom Peugeot, ktorý elegantne skrýva matice kolies.
Väčšia obrazovka ako štandard
Prístrojová doska nového Peugeotu 2008 je vo verziách Allure a GT už tradične umiestnená vo výške očí, tesne nad volantom. Jeho 10-palcový digitálny displej má nový dizajn a v prípade GT aj 3D displej. Farbu displeja, hierarchiu a rozloženie informácií možno plne prispôsobiť osobným preferenciám. Vo verzii Active má 2008 stále analógový združený prístroj.
Všetky modely 2008 sú teraz štandardne vybavené 10-palcovou centrálnou dotykovou obrazovkou (predtým bola štandardom 7-palcová). Pod ňou zostali zachované klávesy klavíra pre rýchly prístup ku kľúčovým funkciám. Interiér nového 2008 GT má ambientné osvetlenie, ktoré je možné prispôsobiť v ôsmich rôznych farbách, z ktorých niektoré sú nové a ktoré sú teraz zladené s tými na centrálnej dotykovej obrazovke a zohľadňujú zvolený jazdný režim.
Peugeot 2008 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je vybavený novou hlavicou radiacej páky. Verzie s automatickou prevodovkou majú stále diskrétny volič predstavený na jar 2022. Peugeot 2008 prichádza aj so systémom elektronického riadenia trakcie predných kolies Grip Control, ktorý má tri režimy: piesok, blato a sneh. V závislosti od krajiny sa táto ponuka ovládania priľnavosti kombinuje s celoročnými pneumatikami.
Možnosti pohonu
Maximálny výkon elektrickej verzie E-2008 sa zvýšil o 15 % zo 100 kW/136 k na 115 kW/156 k. Kapacita batérie sa zvýšila z 50 kWh na 54 kWh. Dojazd teraz podľa normovaného cyklu dosahuje vzdialenosť až 406 km (predtým 345 km). Na novom Peugeote E-2008 sú k dispozícii dva typy palubných nabíjačiek: štandardne jednofázová nabíjačka s výkonom 7,4 kW a na želanie aj trojfázová nabíjačka s výkonom 11 kW. Odhadované časy nabíjania z 20 % na 80 % sú 30 minút z verejného nabíjacieho bodu (100 kW) a 4 hodiny a 40 minút z Wall Boxu (7,4 kW).
Začiatkom roka 2024 dostane Peugeot 2008 novú 48V hybridnú pohonnú sústavu pozostávajúcu z benzínového motora PureTech novej generácie s výkonom 136 koní, spojeného s novou 6-stupňovou dvojspojkovou elektrifikovanou prevodovkou, v ktorej bude zabudovaný elektromotor. Vďaka batérii dobíjajúcej sa počas jazdy, ponúkne táto technológia vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach motora a až o 15 % nižšiu spotrebu paliva. Pri jazde v meste môže nový automobil pracovať viac ako 50 % času v 100 % elektrickom režime.
Okrem vyššie opísaných elektrifikovaných motorov ponúka rad 2008 výber z benzínových a dokonca aj naftového motora. Trojvalcový benzínový motor PureTech 100 so zdvihovým objemom 1,2 litra a výkonom 100 koní je kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Jeho výkonnejšia verzia má výkon 130 koní a dá sa skombinovať s manuálnou prevodovkou aj 8-stipňovým automatom EAT8. Tradičný štvorvalcový naftový motor 1,5 BlueHDi má výkon 130 koní a dodáva sa výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Lepšia konektivita
Systém Peugeot i-Connect ponúka plnú konektivitu prostredníctvom bezdrôtového zrkadlenia Apple CarPlay a Android Auto. Technologický zážitok dopĺňa Peugeot i-Connect Advanced vybavený navigačným systémom TomTom. Mapa sa zobrazuje na celej 10-palcovej obrazovke pre ľahšiu čitateľnosť. Príkaz „OK Peugeot“ na i-Connect Advanced využívajúci rozpoznávanie hlasu v prirodzenom jazyku, poskytuje prístup ku všetkým požiadavkám súvisiacim s funkciami infotainmentu.
Nové verzie 2008 Allure a GT majú teraz štandardne tri zásuvky USB-C (dve vpredu, jednu vzadu) a jednu zásuvku USB-A (vzadu). Vo verzii Active má 2008 stále svoju zásuvku USB-C vpredu, zatiaľ čo E-2008 má tiež zásuvku USB-C a zásuvku USB-A vzadu. Modely Allure môžu byť vybavené voliteľnou 15W nabíjačkou pre smartfóny (predtým 5W). Táto výbava je štandardnou výbavou GT. Stále sa nachádza za klapkou stredovej konzoly a pri použití na bezdrôtové zrkadlenie rýchlo dobíja smartfón.
Virtuálna servisná knižka
Nové predné a zadné parkovacie asistenčné kamery na novom teraz ponúkajú obraz vo vysokom rozlíšení. V závislosti od úrovne výbavy je teraz ako voliteľná výbava k dispozícii nová predná kamera s vysokým rozlíšením (spojená s monitorovaním mŕtveho uhla), ktorá poskytuje 360° obraz bezprostredného okolia vozidla.
Aplikácia pre smartfóny MyPeugeot pridáva niektoré nové funkcie. Virtuálna kniha údržby umožňuje uchovávať všetky faktúry a zapamätať si zoznam zásahov vykonaných na vozidle v rámci sietí v elektronickom súbore. Odoslanie vykonaných jázd do palubného navigačného systému vopred na diaľku prostredníctvom smartfónu je jedným zo spôsobov, ako ušetriť čas pri štartovaní vozidla. Rovnako ako rýchle nájdenie parkovacieho miesta po skončení cesty. Navigácia je tiež predprogramovaná na analýzu a vykonávanie hovorených pokynov. Netreba sa preto už namáhať s písaním cieľa na klávesnici počas jazdy.