Domov SPRÁVY News Nabíjací výkon 3000 kW? Toto je nový konektor MCS

Nabíjací výkon 3000 kW? Toto je nový konektor MCS

Elektrické nákladné vozidlo značky Scania absolvovalo prvé skúšobné nabíjanie pomocou systému Megawatt Charging System (MCS) od spoločnosti ABB E-mobility.

Scania úspešne otestovala pilotnú verziu megawattového nabíjacieho systému MCS. To predstavuje ďalší míľnik vo vývoji vysoko výkonného nabíjacieho riešenia pre ťažké nákladné vozidlá. Táto technológia má potenciál skrátiť čas nabíjania ťažkých elektrických nákladných vozidiel o polovicu.

Cieľom oboch spoločností je vytvoriť podmienky pre nákladnú dopravu s nulovými emisiami. Vývoj riešení pre rýchle nabíjanie úžitkových elektrických vozidiel s dlhým dojazdom je nevyhnutným krokom na zvýšenie ich predaja. Úvodné skúšky znamenajú prvý krok k aplikácii systému MCS. Výsledkom bude postupné budovanie vysoko výkonných nabíjacích staníc. Tie budú pracovať s vysokými nabíjacími prúdmi: počnúc 1500 ampérmi, až po horný limit systému MCS, čo je 3000 ampérov. Ide o nabíjací štandard, do ktorého Scania a ABB E-mobility investujú a na vývoji ktorého sa podieľajú v spolupráci s organizáciou CharIN. V špičke môže maximálny nabíjací výkon dosahovať hodnotu až 3750 kW. Len na predstavu, batéria elektromobilu s kapacitou 62 kWh by sa s takouto nabíjačkou dokázala nabiť za približne 1 minútu.

MCS

Nabíjanie počas povinnej prestávky

Technológia MCS je rozhodujúca pre masívnejšie uplatnenie elektrických nákladných vozidiel na dlhé vzdialenosti. Ťažké nákladné elektrické vozidlá budú disponovať batériami s kapacitou 500 až 1000 kWh, možno aj viac, preto je ultra rýchle nabíjanie k takýmto vozidlám nevyhnutné. Výhodou je, že čas jazdy aj odpočinku je regulovaný zákonom. Vozidlo môže jazdiť maximálne 4,5 hodiny, potom si vodič musí urobiť 45-minútovú prestávku. Počas nej môže nákladné vozidlo nabiť na ďalšiu 4,5-hodinovú prevádzku. Vzhľadom na veľkosť použitých batérií je nevyhnutné rýchle a výkonné nabíjanie.

ssangyong-torres-evx

Sledujeme rastúci dopyt po elektrickej doprave a naším cieľom je, aby do roku 2030 bolo 50 % všetkých vozidiel, ktoré za rok predáme, elektrických. Dosiahnutie tohto cieľa bude vyžadovať infraštruktúru a MCS je v tomto smere zásadný,“ hovorí Fredrik Allard, vedúci oddelenia E-mobility spoločnosti Scania.

Spoločnosť ABB E-mobility je popredným dodávateľom nabíjacej infraštruktúry a servisných riešení, ktoré vozové parky potrebujú na úspešný prechod na elektrický pohon. Chris Nordh, globálny riaditeľ divízie Fleet & Transit spoločnosti ABB E-mobility, dodáva: „Sme radi, že môžeme spolupracovať so spoločnosťou Scania na tomto významnom pilotnom projekte, ktorý sa stane precedensom pre toto odvetvie a predstavuje jeden zo spôsobov, ako spoločne pristupovať k partnerstvu medzi výrobcami vozidiel a dodávateľmi nabíjacích staníc. Efektívne prepájame rôzne technológie a vytvárame tak skvelý systém pre koncových užívateľov.

Novým nabíjacím štandardom budú môcť byť vybavené nákladné vozidlá Scania určené pre regionálnu diaľkovú dopravu. Ďalšiu generáciu svojej technológie MCS predstaví spoločnosť ABB E-Mobility na konci roka 2024.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Cupra Formentor 2.0 TDI – ako funguje manuál s naftou?
Nasledujúci článokV Taliansku odhalili repliku pôvodného Hyundai Pony Coupe Concept