Mercedes plánoval postaviť len 275 kusov hyperšportového vozidla AMG One. Zhotoviť však bude musieť ďalší, pretože jeden zhorel skôr, než sa stihol dostaviť k svojmu majiteľovi. O incidente informuje britský denník The Sun.
Mercedes pre britský bulvárny denník povedal, že príčina požiaru sa stále vyšetruje. Požiar mohla zapríčiniť batéria vozidla alebo brzdy nákladného vozidla, ktoré Mercedes-AMG One prevážalo. Každopádne, AMG One sa po ceste nepohybovalo po svojej osi. Hovorca Mercedesu k požiaru povedal: “Sme si vedomí tohto incidentu, ktorý sa týkal auta, ktoré bolo prepravované v uzavretom prívese ako súčasť procesu montáže.” K požiaru došlo 17. mája okolo 5:00 na diaľnici M6 v Staffordshire. Hasiči po príchode na miesto požiaru našli už iba torzo vozidla. Pri nehode sa nikto nezranil.
Pohonná jednotka tohto automobilu sa montuje vo Veľkej Británii v závode Mercedes‑AMG, kde sa vyrábajú aj motory pre F1. Konečná montáž prebieha v Coventry. Proces výroby zahŕňa aj testovanie auta na neďalekej trati. Po skompletizovaní vozidla je opatrené vhodnou prepravnou ochranou a prepravené v uzavretom kamióne do centrály Mercedes‑AMG v Affalterbachu, kde sa uskutoční odovzdanie novému majiteľovi.
Beštia s výkonom viac než 1000 koní
Celkový výkon pohonnej sústavy je 1063 koní. Tá pozostáva z benzínového motora a až štyroch elektromotorov (dva na prednej náprave, jeden na kľukovom hriadeli a jeden na turbodúchadle). Mercedes-AMG One zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na 200 km/h za 7 sekúnd a na 300 km/h za 15,6 sekundy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 352 km/h. Mercedes uvádza kombinovanú spotrebu podľa režimu WLTP 8,7 l/100 km, palivová nádrž má objem 55 litrov. Pohotovostná hmotnosť auta je 1695 kg.
Použitá lítium-iónová batéria pochádza z vlastného vývoja Mercedes-AMG. Jej technológia sa už osvedčila v pretekárskych monopostoch tímu Mercedes-AMG Petronas F1, rovnakú používa aj model Mercedes AMG GT 63 SE PERFORMANCE. Jej kapacita 8,4 kWh postačuje na čisto elektrický dojazd 18 km. Nabíjanie prebieha cez striedavý prúd a integrovanú 3,7 kW palubnú nabíjačku. Batériu je možné zásobovať čerstvou energiou cez rekuperáciu alebo zo spaľovacieho motora. Lítium-iónová vysokonapäťová batéria a DC/DC menič podporujúci a nabíjajúci 12 V palubný elektrický systém sú v priestorovo úspornej konfigurácii umiestnené v podlahe vozidla za prednou nápravou.
Viac informácii o vozidle nájdete v našom predchádzajúcom článku TU.