Lamborghini minulý rok uviedlo na trh odľahčenú a výkonnejšiu verziu svojho prvého SUV s prívlastkom Performante. Zdá sa však, že ambície značky sa nepodarilo naplniť úplne na 100 %.
Variant Performante nesie upravené zadné krídlo zvyšujúce prítlak zadnej nápravy, má širší rozchod kolies, nižšiu svetlú výšku a titánový výfuk značky Akrapovič. Lamborghini znížilo hmotnosť vozidla o 47 kg a zvýšilo výkon motora zo 650 na 666 koní. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je tak záležitosťou 3,3 sekundy. V akcelerácii sa Urus Performante zastaví pri 306 km/h.
To sú parametre predurčujúce Urus na úplnú špicu súčasných športových SUV. Ale je tomu skutočne tak? Zistiť to chceli kolegovia z nemeckého Sport Auto, ktorí na vyskúšanie dynamických schopností testovaných vozidiel často využívajú nemecký okruh Hockenheimring vo variante, v akom sa tu v minulosti jazdili aj preteky F1.
Strata 7 desatín sekundy
Rekord na tejto trati momentálne u nich drží McLaren Senna s časom 1:40,8 min. Pôvodný Urus zajazdil v roku 2019 čas 1:57,6 min. Model Performante bol rýchlejší, kolo s letmým štartom absolvoval za 1:55,8 min. No titul najrýchlejšieho sériovo vyrábaného SUV na tomto okruhu si odniesť nemôže. Porsche Cayenne v prevedení Turbo GT totiž zajazdilo čas 1:55,1 sekundy.
Cayenne Turbo GT pritom nemá tak vysoký výkon ako Urus Performante. Štvorlitrový dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec má “len” 640 koní a krútiaci moment 850 Nm. Cayenne Turbo GT akceleruje z 0 na 100km/h tiež za 3,3 sekundy a maximálna rýchlosť je 300 km/h. Mimochodom, Nordschleife absolvuje Turbo GT za 7:38:925.
Verzia Turbo GT bola pre európskych vodičov jedinečnou príležitosťou dostať sa k naozaj rýchlemu SUV značky Porsche. Len nedávno pri predstavení faceliftu Cayenne Porsche oznámilo, že v Európe sa táto výkonná verzia nebude ďalej predávať. Porsche tak trh superrýchlych SUV prenecháva koncernovému súrodencovi.
Lamborghini v budúcom roku plánuje predstavenie aj plug-in hybridného Urusu, ktorého výkon by mohol atakovať hranicu 700 koní. Je však otázne, či bude plugin na okruhu rýchlejší, pretože okrem výkonu podstatne priberie aj na váhe.