Domov SPRÁVY News Snaha Lamborghini vyšla nazmar, Urus sa musí skloniť pred SUV z Bratislavy

Snaha Lamborghini vyšla nazmar, Urus sa musí skloniť pred SUV z Bratislavy

Lamborghini minulý rok uviedlo na trh odľahčenú a výkonnejšiu verziu svojho prvého SUV s prívlastkom Performante. Zdá sa však, že ambície značky sa nepodarilo naplniť úplne na 100 %.

Variant Performante nesie upravené zadné krídlo zvyšujúce prítlak zadnej nápravy, má širší rozchod kolies, nižšiu svetlú výšku a titánový výfuk značky Akrapovič. Lamborghini znížilo hmotnosť vozidla o 47 kg a zvýšilo výkon motora zo 650 na 666 koní. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je tak záležitosťou 3,3 sekundy. V akcelerácii sa Urus Performante zastaví pri 306 km/h.

To sú parametre predurčujúce Urus na úplnú špicu súčasných športových SUV. Ale je tomu skutočne tak? Zistiť to chceli kolegovia z nemeckého Sport Auto, ktorí na vyskúšanie dynamických schopností testovaných vozidiel často využívajú nemecký okruh Hockenheimring vo variante, v akom sa tu v minulosti jazdili aj preteky F1.

Urus

Strata 7 desatín sekundy

Rekord na tejto trati momentálne u nich drží McLaren Senna s časom 1:40,8 min. Pôvodný Urus zajazdil v roku 2019 čas 1:57,6 min. Model Performante bol rýchlejší, kolo s letmým štartom absolvoval za 1:55,8 min. No titul najrýchlejšieho sériovo vyrábaného SUV na tomto okruhu si odniesť nemôže. Porsche Cayenne v prevedení Turbo GT totiž zajazdilo čas 1:55,1 sekundy.

ssangyong-torres-evx

Lamborghini Urus Performante  | Hot Lap Hockenheim-GP | sport auto

Cayenne Turbo GT pritom nemá tak vysoký výkon ako Urus Performante. Štvorlitrový dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec má “len” 640 koní a krútiaci moment 850 Nm. Cayenne Turbo GT akceleruje z 0 na 100km/h tiež za 3,3 sekundy a maximálna rýchlosť je 300 km/h. Mimochodom, Nordschleife absolvuje Turbo GT za 7:38:925.

Verzia Turbo GT bola pre európskych vodičov jedinečnou príležitosťou dostať sa k naozaj rýchlemu SUV značky Porsche. Len nedávno pri predstavení faceliftu Cayenne Porsche oznámilo, že v Európe sa táto výkonná verzia nebude ďalej predávať. Porsche tak trh superrýchlych SUV prenecháva koncernovému súrodencovi.

Lamborghini v budúcom roku plánuje predstavenie aj plug-in hybridného Urusu, ktorého výkon by mohol atakovať hranicu 700 koní. Je však otázne, či bude plugin na okruhu rýchlejší, pretože okrem výkonu podstatne priberie aj na váhe.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 14

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVodiči pozor, na D2 sa budú od dnešného dňa opäť tvoriť kolóny
Nasledujúci článokŠkoda Enyaq prichádza v najluxusnejšej verzii Laurin&Klement