Kto chce od BMW radu 5 nadpriemerný dynamický prejav, musí siahnuť po elektrine. Po dlhých rokoch prvýkrát na začiatku predaja v ponuke absentuje radový naftový šesťvalec.
Základnou verziou je 520i, teda benzínový štvorvalcový mild hybrid s výkonom 208 koní, priemernou udávanou spotrebou 5,8-6,4 l/100 km, pohonom zadných kolies, 8-stupňovou automatickou prevodovkou a základnou cenou 58.860 eur. Tento model zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy. S balíkom M sport cena vyskočí na 62.994 eur, no vozidlo vďaka nemu získa oveľa dynamickejší vzhľad. Jedine za bielu farbu Alpine White sa nemusí doplácať, k dispozícii je potom ďalších 11 metalických farieb vrátane dvoch z kategórie BMW Individual. BMW radu 5 stojí v základe na 19-palcových kolesách, priplatiť sa však dá za 20 aj 21-palcové.
Vegánsky interiér a 4 balíky výbav
BMW radu 5 je prvým vozidlom značky, ktoré sa štandardne dodáva s plne vegánskym interiérom. To zahŕňa koženkové poťahy sedadiel, palubnej dosky, výplne dverí a prvýkrát aj volant. Alternatívou k tomuto spracovaniu sú látkové sedadlá. Priplatiť sa dá aj za klasické čalúnenie z kože “Merino”. Následne prichádzajú na rad 4 balíky výbavy a voľba prípadne niektorých ďalších samostatných prvkov. V prípade prítomnosti všetkých štyroch balíkoch sa cena dostane na hranicu 72-tisíc eur.
Základnou a zatiaľ jedinou naftovou verziou je 520d, teda naftový štvorvalec bez elektrifikácie s výkonom 197 koní, priemernou udávanou spotrebou 5,1-5,6 l/100 km, pohonom zadných kolies, 8-stupňovou automatickou prevodovkou a základnou cenou 61.160 eur. Tento model zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. S balíkom M sport to bude 65.294 eur. Tento variant je k dispozícii aj vo verzii xDrive s pohonom všetkých kolies, cenový rozdiel je v tomto prípade 2.650 eur.
Dve elektrické verzie
Potom sa už dostávame k dvom modelom poháňanými elektromotormi. Prvým je i5 eDrive40 s pohonom zadných kolies a maximálnym výkonom 340 koní a 430 Nm. Tento model zrýchli z nuly na 100 km/h za 6 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 193 km/h. Jeho základná cena je 71.360 eur. Vrcholnou verziou je BMW i5 M60 xDrive s dvoma elektromotormi s celkovým výkonom 601 koní, pohonom všetkých kolies a pri aktivovaných funkciách M Sport Boost alebo M Launch Control schopným generovať krútiaci moment 820 Nm, čo posádku vystrelí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektricky obmedzená na 230 km/h. Tento variant sa predáva výhradne s balíkom M sport a stojí od 100.310 eur.
V prípade oboch elektromobilov je tu nainštalovaná batéria s využiteľnou kapacitou 81,2 kWh. K dlhému dojazdu prispieva okrem účinných elektromotorov aj najnovšia verzia adaptívnej rekuperácie. Podľa normy WLTP verzia i5 M60 xDrive prejde na jedno nabitie 455 až 516 km. V prípade modelu i5 eDrive40 to je 477 až 582 kilometrov. BMW i5 je možné štandardne nabíjať striedavým prúdom s výkonom 11 kW, za príplatok to bude 22 kW. Batériu je možné nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom maximálne 205 kW, čo znamená, že z 10 na 80 % sa nabije približne za 30 minút.
Viac sme o novom BMW radu 5 priniesli v našom predchádzajúcom článku. Dozviete sa v ňom napríklad, akým inovatívnym spôsobom je možné ovládať asistenta zmeny jazdného pruhu na diaľnici či ako môže posádka tráviť čas počas nabíjania vozidla.
BMW radu 5 do detailu – všetko, čo potrebujete vedieť (veľká fotogaléria + VIDEO)