Domov SPRÁVY News Hyundai Staria naživo: nafta, 4×4 a wau, tie sedadlá…

Hyundai Staria naživo: nafta, 4×4 a wau, tie sedadlá…

Futuristicky vyzerajúce MPV s presvetleným a luxusne spracovaným interiérom na Slovensku oficiálne vstupuje do predaja. Poznáme ceny, výbavu a prvýkrát sme Hyundai Staria videli aj naživo. 

Segment MPV nie je zrovna ten, ktorý by zažíval celosvetový ošiaľ ako napríklad vozidlá typu SUV, ale pokiaľ sa urobí dobre a moderne, podľa automobilky Hyundai má stále čo ponúknuť. A s tým musíme rozhodne súhlasiť. Veľkopriestorové vozidlá totiž poskytujú úplne iný komfort cestovania ako limuzíny či SUV a v podaní dizajnu Starie sa určite nedá tvrdiť, že by cestovanie v takomto MPV bolo málo cool. Aj pri stretnutí naživo vyzerá Hyundai Staria ako z iného sveta a tvorcom sa podarilo veľmi vkusne do takéhoto typu karosérie zakomponovať dizajnové prvky, ktoré sú typické skôr pre jeho nové elektrické vozidlá.

Lepšie ako v limuzíne

Po oboch stranách vozidla nájdeme elektricky posúvateľné dvere otvárajúce priestor k zadným sedadlám. U nás sa bude Hyundai Staria predávať v dvoch konfiguráciách – v luxusnejšej 7-miestnej verzii a v 9-sedadlovom variante. V prípade deviatich sedadiel sú tieto usporiadané v troch radoch po tri sedadlá. Špecifikom 7-miestnej verzie je, že v strednom rade nájdeme iba dve sedadlá. Je to tak z dvoch dôvodov – po prvé, sú maximálne polohovateľné, takže poskytujú priam prezidentský luxus. A po druhé, medzerou medzi nimi sa prechádza do tretieho radu, kde aj na dospelých pasažierov čaká nadpriemerne komfortný priestor.

Hyundai Staria

Nejde však o osobnú dodávku, ale o variabilné MPV, takže jednotlivé zadné sedadlá z vozidla nie je možné demontovať. Dajú sa však vo veľkom rozsahu posúvať či sklápať a tým aj prispôsobovať veľkosť batožinového priestoru aktuálnym potrebám. Dosiahnuť sa dá maximálny objem batožinového priestoru až 1300 litrov. Človek by mal pocit, že pri plne obsadenom aute bude aj problém s komunikáciou medzi pasažiermi. Aby to tak nebolo, vodič má k dispozícii kameru aj mikrofónom. Vodič tak môže mať pod palcom dianie vo vozidle bez toho, aby musel odvracať zrak od cesty a komunikovať s posádkou bez zvyšovania hlasu.

ssangyong-torres-evx

Jediná motorizácia

Kus, s ktorým sme sa mali možnosť zoznámiť, mal práve 7-sedadlovú konfiguráciu. Operadlá sedadiel v strednom rade je možné sklopiť takmer do vodorovnej polohy, vysunúť opierku na nohy a cestovať tak v polohe, v akej zvyknete relaxovať v oddychovej miestnosti vo wellness centre. K tomu si pridajte jemnú kožu Nappa, perfektný výhľad von z auta, plnú výbavu a na SUV si skutočne ani nespomeniete.

A áno, absencia 4×4 nebude argumentom, pretože Hyundai Staria je permanentná štvorkolka. A s naftovým motorom s objemom 2,2 litra pod kapotou. O radenie prevodových stupňov sa stará automatická osemstupňová prevodovka s hydrodynamickým meničom. Motor dosahuje najvyšší výkon 177 koní a maximálny krútiaci moment 430 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 13,5 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 185 km/h.

Koľko stojí?

Hyundai Staria sa na Slovensku predáva výhradne v tých najvyšších výbavách. V prípade 9-miestnej verzie to je výbava Premium a takéto vozidlo stojí 53.490 eur. Sedemmiestny variant má ešte o niečo viac luxusnejších a prémiovejších prvkov výbavy Luxury, a tak stojí 58.490 eur. To je však konečná cena, pretože priplatiť je potrebné už len za panoramatické strešné okno, metalickú farbu a to je vlastne všetko. Staria stojí na 18-palcových kolesách obutých do pneumatík s rozmerom 235/55 R18.

Ak vás tento automobil zaujal, rozhodne netreba príliš váhať. Počet kusov určených pre náš trh je totiž zatiaľ obmedzený, na druhú stranu, na vozidlo nemusíte čakať dlhé mesiace a môžete si ho z predajne odviezť už za niekoľko dní. Hyundai na model Staria poskytuje záruku 3 roky bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 15

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNad Slovenskom neuvažujú. Číňania umiestnia novú fabriku v Nemecku, Česku alebo Maďarsku
Nasledujúci článokŠamorín strážia policajti so samopalmi, začína sa zraz motorkárov z Hells Angels