Bugatti intenzívne testuje ultimatívny športový automobil určený len na pretekárske okruhy. Model Bolide, ktorý nikdy nedostane homologizáciu do bežnej premávky, teraz vypustili na leteckej základni a nezabudli to audiovizuálne zdokumentovať.
Bugatti teraz do sveta vypustilo malú ochutnávku dynamických schopností Bolide a na našu veľkú radosť nezabudlo ani na surový zvuk, ktorý rozhodne nie ej porovnateľný so žiadnym iným vozidlom súčasnosti. Bolide bude predstavovať úplne novú úroveň inžinierskych, aerodynamických a technologických inovácií, akú sme doposiaľ nemali možnosť vidieť.
Základom tohto automobilu je šestnásťvalcový motor, okolo ktorého je postavený zvyšok. Minimalistická karoséria je navrhnutá tak, aby využila maximálny prítlak, najefektívnejšie chladenie a výnimočný pomer výkonu a hmotnosti. Bolide prinesie výkon 1600 koní a suchú hmotnosť len 1 450 kg.
Aj keď je motor svojím usporiadaním a objemom známy, do Bolide je integrovaný úplne iným spôsobom. Novo tvarovaný karbónový monokok v porovnaní s Chironom zaznamenal prepracovanie mnohých komponentov, vrátane chladenia, prevodovky a zavesenia kolies, pričom každý z nich musel byť zabalený do neuveriteľne kompaktného a aerodynamického dizajnu Bolide. Vďaka novému uloženiu motora je zavesenie pohonnej jednotky Bolide trikrát tuhšie ako pri Chirone. Bolide tiež používa 3D tlačené titánové vahadlá, ktoré pomáhajú vytvárať zložito tvarované a ľahké komponenty.
Prepracovaná prevodovka aj brzdy
Motor vždy pracuje so všetkými štyrmi turbodúchadlami. To je na dráhe ideálne, pretože otáčky motora sú tu trvalo vysoké. Tím vyladil motor tak, aby poskytoval vyššie otáčky za minútu a úspešne ho spároval s upravenou prevodovkou schopnou preniesť na kolesá ostrejší výkon. Samostatnou kapitolou sú tiež brzdy. V Chirone sú karbón-keramické brzdy účinné, ale Bolide používa ešte žiaruvzdornejšie brzdy. Musia byť ale dôkladne zahriate, aby dosiahli svoju maximálnu účinnosť. Preto inžinieri Bugatti navrhli úplne nové strmene, ktoré by účinnejšie generovali a absorbovali teplo. S 18-palcovými pneumatikami boli vytvorené 390 mm brzdové kotúče a karbónový kryt umiestnený na každom kolese, ktorý pomáha chrániť ráfiky pred extrémnym teplom generovaným brzdami. Bolide je tiež vybavený hladkými pneumatikami, ktoré sa v súčasnosti dajú nájsť iba na vozidlách špecifikácie LMDh pretekajúcich vo FIA World Endurance Championship. Vďaka dlhoročnému partnerstvu s Michelinom je Bugatti schopné tieto pneumatiky použiť pre Bolide.
Bugatti v roku 2021 avizovalo, že Bolide zvládne prejsť jedno kolo na Nordschleife za 5 minút a 31 sekúnd s tým, že akcelerácia z 0 na 100 km/h bude trvať 2,17 sekundy. Prvé dodávky Bolide začnú zákazníkom prichádzať v roku 2024, cena jedného kusu sa bude pohybovať na úrovni 4 milióny eur. Pozrite sa teraz, ako sa Bolide premáva po leteckej základni.