Domov SPRÁVY News Pri jazere Como sa ukázal čínsky superšport drahší ako Veyron

Pri jazere Como sa ukázal čínsky superšport drahší ako Veyron

Čínske superhybridné vozidlo Hongqi S9 sa objavilo v Európe. Konkrétne pri jazere Como na nedávnej akcii Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Otáznikov nad týmto modelom visí stále celkom dosť. Jedným z nich je určite aj dátum spustenia jeho výroby. Kedy sa ho teda dočkáme?

Model Hongqi S9 sa objavil pri jazere Como na akcii Concorso d’Eleganza Villa d’Este a určite upútal. Tento superhybridný model síce predstavili na automobilové pomery už celkom dávno, v roku 2019, no zatiaľ sa stále čaká na oficiálne spustenie sériovej výroby. Autosalón vo Frankfurte sa stal tým miestom, kde prišlo na oficiálne predstavenie modelu S9. Neskôr si tento model prešiel následným vývojom a o dva roky neskôr sme mali možnosť vidieť predprodukčný model na autosalóne v Šanghaji.

Zobralo si svojich pár minút slávy

Pod kapotou modelu Hongqi S9 sa nachádza hybridné ústrojenstvo, ktoré pozostáva z preplňovaného osemvalcového motora s objemom rovné 4 litre. Tento slušný kus motora však dopĺňajú aj tri elektromotory. To všetko v rámci pohonnej sústavy produkuje výkon pôsobivých 1 400 konských síl. Maximálna rýchlosť by sa mala pohybovať a presiahnuť aj magickú hranicu 400 kilometrov za hodinu.

Údajne dokáže model Hongqi S9 zrýchliť v priamke z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 1,9 sekundy. Dostupné údaje informujú, že na čistú elektrickú energiu prejde iba 40 kilometrov. Či je to postačujúca hodnota, necháme na vašom posúdení. Avšak na Concorso d’Eleganza Villa d’Este si tento čínsky super hybridný model vybral pár minút slávy. Okrem BMW Concept Touring Coupé sa na tejto akcii vyskytlo pozoruhodné množstvo skvostných modelov.

ssangyong-torres-evx
Nevznikne ani 100 kusov

Sebavedomie čínskej automobilky potvrdzuje aj umiestnenie ich modelu S9, ktoré umiestnili rovno vedľa modelu Bugatti Mistral. Elegantné tvary, nízko posadená karoséria a ladná silueta s pomerne širokými blatníkmi pôsobila exoticky. Napriek tomu však krásne zapadala do sféry špeciálov od Bugatti. Aktuálne však stále visí otáznik nad výrobou tohto modelu.

Pôvodný plán čínskej automobilky bol spustiť sériovú výrobu ešte v roku 2022. Malo sa tak stať v špecializovanej továrni v regióne Emilia-Romagna, ktorý len nedávno zasiahli povodne. Následne sa však plány zmenili a výroba by mala prebiehať v Číne. Presný dátum spustenia výroby však ani dodnes nepoznáme. Poznáme však počet plánovaných vyrobených kusov. Automobilka FAW sa rozhodla poslať na cesty iba 99 kusov. Niet sa čo čudovať pri cene takmer 1,5 milióna eur.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Mercedes-Benz A 180 – decentná evolúcia
Nasledujúci článokJe tu nové Tivoli, ale pod inou značkou