Ingolstadtská pýcha, Audi R8, po rokoch existencie dopadne tak isto, ako jeho elektrický brat R8 e-tron. S priamym nástupcom sa nepočíta. Za všetko môžu neuspokojivé predaje terajšej generácie.
Vrcholná ponuka nemeckej automobilky Audi, model R8, sa od roku 2015 vyrába už vo svojej druhej generácií. Predaje nie sú až tak zlé, no zaostávajú za očakávaniami. Hlavný vedúci výskumu, Peter Mertens, oznámil aj to, že s priamym nástupcom nemáme počítať.
Na druhú stranu priznal aj to, že superšport R8 sa nepredáva zle, no automobilka s priamym nástupcom tohto modelu už ďalej nepočíta. Ingolstadtská automobilka sa chce radšej zaoberať iným druhom športových automobilov. Pohrávajú sa aj s myšlienkou „eko“ superautomobilu.
„Budú sa vyrábať tradičné autá, ktoré majú spaľovací motor, vysokovýkonné batériové autá a nesmieme zabudnúť na športové autá. Naša sesterská automobilka Porsche dokazuje, že plug-in hybridný automobil je skvelou súčasťou nášho portfólia,“ – hovorí Mertens.
Samotných elektrických superšportov R8 e-tron automobilka vyrobila iba sto kusov. Samotný automobil nikdy ani poriadne nepropagovala. Zákazníci však za tento superšport obetovali výraznú kôpku peňazí. Údajne za Audi R8 e-tron dávali milión eur.
Záujem o plnokrvnú R8 však ostáva za očakávaním. Minulý rok dokonca aj výroba klesla. Zatiaľ čo v roku 2016 automobilka vyrobila 3 668 kusov R8-čky, tak v minulom roku to bolo viac ako 500 kusov menej – 3 179 kusov. Výroba tohto rýchleho kupé klesla aj medziročne. Z pôvodných 3 050 kusov na 1 888.
Vďaka dátam zo serveru Carsalesbase vieme, že predaj tohto automobilu klesol na jeho najhlavnejšom trhu – európskom. Na európskych trhoch sa za rok 2017 malo predať 1 366 kusov R8, čo činilo o 4% menej, než v roku predchádzajúcom. V USA sa predalo celkovo 772 kusov tohto modelu. Prvá generácia, ktorá sa na trhu objavila v roku 2011, mala ukážkové predaje. Za rok sa predalo 1 145 kusov a od vtedy sa automobilka k takémuto číslu nedostala.
Za malé čísla v predaji môžeme považovať aj to, že Audi R8 je až príliš podobné talianskemu býkovi Lamborghini Huracán. To stojí na rovnakých základoch, počnúc desať-valcovým motorom, dvojspojkovou prevodovkou, či pohonom všetkých kolies. Rozdiel je badateľný len v luxusnejšej karosérií. R8-čka zaostáva za svojim bratom nie len v exotike, ale aj v predajoch, či výrobe. Za posledný rok predaje Huracánu vzrástli o štvrtinu, predalo sa 661 kusov a Lamborghini dokázalo postaviť 2 649 Huracánov, čo je o 230 kusov viac ako za rok 2016.