Domov SPRÁVY News Nový motor pod kapotou C5 Aircross: úsporne a bez nabíjania

Nový motor pod kapotou C5 Aircross: úsporne a bez nabíjania

Citroën pripravil pre obľúbené SUV C5 Aircross novú hybridnú pohonnú jednotku, ktorú nie je potrebné nabíjať. Aké má parametre?

Nový motor pre C5 Aircross má označenie Hybrid 136 a pozostáva z 48V batérie, 136-koňového benzínového trojvalca PureTech s objemom 1,2 litra a prevodovky ë-DCS6 s elektromotorom s výkonom 21 kW. Podľa kombinovaného cyklu WLTP produkuje táto pohonná jednotka o 15 % menej emisií ako ekvivalentná neelektrická benzínová verzia. Cenovo sa pritom približuje naftovej verzii s ekvivalentným motorom.

C5 Aircross

Hybrid 136 tak doplní elektrifikovaný rad C5 Aircross, ktorý v súčasnosti zahŕňa plug-in Hybrid 180 a plug-in Hybrid 225. Tie aktuálne tvoria 40 % z celkového predaja C5 Aircross v Európe. Benzínový motor 1,2 PureTech bol vyvinutý špeciálne pre hybridizáciu, takže v porovnaní s predchádzajúcou verziou má 40 % dielov úplne nových. Poskytuje najvyšší výkon 136 koní pri 5500 ot./min a maximálny krútiaci moment 230 Nm pri 1750 ot./min. K jeho výkonu prispieva turbodúchadlo s variabilnou geometriou a rozvodovou reťazou. Motor spĺňa normu Euro 6.4 a pracuje v súlade s Millerovým cyklom.

C5 Aircross

V meste o tretinu nižšia spotreba

Synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi má výkon 28 koní a krútiaci moment 55 Nm. Pri nízkych požiadavkách na krútiaci moment umožňuje čisto elektrický pohon. Pri spomaľovaní zase funguje ako generátor na dobíjanie batérie, čím sa zároveň znižuje opotrebovanie bŕzd. Lítium-iónová batéria má kapacitu len 432 Wh a je nainštalovaná pod ľavým predným sedadlom, takže nemá žiadny vplyv na batožinový priestor. Vďaka meniču napätia sa časť elektriny vyrobenej 48V elektromotorom transformuje na 12V, aby bolo možné napájať výbavu vozidla. Citroën tvrdí, že model C5 Aircross Hybrid 136 môže jazdiť v elektrickom režime v meste až 50 % času. To znižuje spotrebu v tomto type premávky až o 30 %.

C5 Aircross

Pre jednoduchšie používanie tejto hybridnej verzie bol digitálny prístrojový panel vylepšený o špecifický displej. Všetky potrebné informácie o hybridnej jazde budú mať vodiči priamo pred očami bez toho, aby museli uhnúť pohľadom. Tachometer v modrej farbe tak ukazuje 100% elektrickú jazdu, čo je v praxi veľmi fajn riešenie, ktoré sa osvedčilo už v plug-in hybridných verziách. Ďalej tu pribudol ukazovateľ úrovne nabitia batérie, merač výkonu a percento prejdenej vzdialenosti v elektrickom režime.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 13

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMitsubishi Colt novej generácie vychádza z Renaultu Clio
Nasledujúci článokTelefonovanie vedľa vrtuľníka? Pri vývoji Spectre myslia na všetko
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.