Rolls-Royce Spectre je takmer na úplnom konci vývoja. Posledná fáza testovania sa zameriava na prvky, ktoré by vás asi ani nenapadli, že inžinieri mysleli aj na také drobnosti. V Rolls-Royce si však dávajú záležať na každom detaile.
Testovací program elektrické kupé Spectre pozostával z 2,5 milióna kilometrov, ktorý simuloval viac ako 400 rokov vlastníctva a používania vozidla. Počas najnáročnejšieho vývojového procesu za 119 rokov existencie značky Rolls-Royce zvládol model Spectre teploty od -40 °C do +50 °C a klimatické podmienky od arktického snehu a ľadu až po púšte. Počas tohto testovania boli dôkladne zaznamenané, vyhodnotené a vyladené všetky funkcie vozidla. Vývojový tím venoval tomuto procesu spolu viac ako 50 000 pracovných hodín. Výsledkom boli tisíce vylepšení všetkých parametrov Spectre. Od akustiky cez stabilitu v zákrutách a precíznosť riadenia až po čas dobíjania akumulátora, dojazd a priebeh krútiaceho momentu. Samostatne sú to drobnosti, ale podľa Britov majú spolu veľký dopad na užívateľský zážitok z automobilu ako celku.
Analýza životného štýlu
Spectre musí byť viac než len prehliadkou špičkovej techniky. Musí tiež ponúknuť klientom autentický zážitok z vrcholového luxusu. Preto sa nevyhol tzv. analýze životného štýlu. Ide o jedinečný proces v rámci testovacieho programu Rolls-Royce, ktorým prešiel každý nový model, odkedy sa automobilka usídlila v Goodwoode. Toto dodatočné testovanie výrazne prekračuje hranice bežných skúšok automobilov počas vývoja, aby dokázalo zachytiť to, ako klienti značky budú používať automobil v rámci svojho bežného života.
Analýza životného štýlu umožňuje inžinierom a technikom predvídať veľmi špecifické požiadavky, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou budú kladené na automobil. Tak dokážu zabezpečiť, že technické aj umelecké vlastnosti finálneho produktu poskytnú tú správnu a očakávanú formu zážitku. Inžinieri tak napríklad skúmali fungovanie pohonu a podvozka Spectre na špecifických cestách v najexkluzívnejších mestách sveta, ako sú Sanya Island v Číne, Dubaj v Spojených Arabských Emirátoch, Napa Valley v Kalifornii či Londýn v Anglicku.
Do detailov vyladený
Testovanie sa zameriava na špecifické lokality centier miest, aby bolo možné v praxi preveriť funkčnosť niektorých prvkov, napríklad riadenia všetkých štyroch kolies, ktorým sa zlepšuje manévrovanie v stiesnených priestoroch ako sú prístupové cesty k sídlam. Testovacie jazdy v okolí rezidencií v londýnskych štvrtiach Mayfair, Kensington či Cheslea skutočne pomohli správne nastaviť uhol natočenia kolies zadnej nápravy tak, aby sa uľahčil vjazd do dôležitých uličiek v rezidenčných častiach mesta či k luxusným obchodným centrám.
Vzhľadom na prostredie, v ktorom sa bude Spectre najčastejšie pohybovať, sa uskutočnilo tiež viacero statických testov zameraných na podstatné obavy klientov. Okrem iného sa zisťovalo, či je možné v automobile pokojne telefonovať, keď stojí vedľa naštartovaného vrtuľníka, aký silný je signál internetového pripojenia v blízkosti niektorých mrakodrapov, alebo či zostane zachovaný ľahký prístup do interiéru vozidla aj po naložení špecifického rozmerného nákladu, napríklad veľkých ochranných obalov na formálne večerné róby a obleky.
Spectre Corner
V rámci technických jazdných skúšok sa analýza ďalej zameriava na zvýraznenie potenciálnych nevyhnutných zmien v nastaveniach a špecifikáciách automobilu a jeho výkonnosti. Napríklad po skúškach servomotormi ovládaných dverí na veľmi strmom kopci, ktorý simuloval strmé príjazdové cesty v kopcoch okolo Los Angeles, inžinieri pridali do výbavy gyroskopický senzor a snímač preťaženia G, aby otváranie a zatváranie dverí fungovalo rovnakou rýchlosťou a bez zvýšenej námahy bez ohľadu na pozdĺžny či priečny uhol náklonu vozidla pri parkovaní. Na testovanie presnosti riadenia sa veľmi často používala jedna špecifická zákruta v areáli sídla automobilky v Goodwoode v, až dostala pomenovanie „Spectre Corner“ (zákruta Spectre).