Domov SPRÁVY News Discovery Sport má po facelifte, poteší alergikov

Discovery Sport má po facelifte, poteší alergikov

Veľké rodinné sedemsedadlové SUV od Land Roveru sa dočkalo modernizácie. Čo je nové?

Aktualizácia sa dotkla najmä kabíny. V automobilke sa zamerali na jeho modernizáciu, pridanie niekoľkých nových prvkov výbavy a vyladeniu tohto príjemného priestoru. Nová je radiaca páka, ktorá je teraz obklopená tmavým hliníkovým obložením a aj trojramenný volant. K dispozícii je mäkká koža Windsor. Modely S a SE sa ponúkajú aj v čisto textilnom prevedení bez kože. Klienti, ktorí si neželajú kožené čalúnenie, si môžu vybrať poťah Suedecloth v kombinácii s mäkkým nekoženým materiálom Luxtec vyrobeným z recyklovaného polyesterového mikrovlákna.

Discovery Sport

Prepracovaná ergonómia ovládania multimediálneho systému

Discovery Sport štandardne dostáva digitálny prístrojový panel a radiace páčky na volante. Zjednodušená stredová konzola sa môže pochváliť novým 11,4-palcovým zakriveným skleneným dotykovým displejom. Najnovšia zostava infotainmentu Pivi Pro  obsahuje bočné panely poskytujúce skratky ku kľúčovým ovládacím prvkom a funkciám vozidla, ako sú médiá, hlasitosť, klíma a navigácia. To umožní používateľom prístup k 90 percentám úloh dvoma klepnutiami zo základného menu. Prepracovaná stredová konzola vytvára odkladací priestor a štandardne umožňuje bezdrôtové nabíjanie zariadení. V každom rade sedadiel sú k dispozícii dva nabíjacie konektory USB-C.

Sofistikovaný kabínový filter vzduchu

Cestujúci citlivejší na kvalitu vzduchu ocenia systém Cabin Air Purification Plus. Systém s filtráciou PM2,5 a detegovaním CO2 kombinuje technológiu nanoe X na boj proti patogénom a pomáha výrazne redukovať zápach, baktérie a alergény v interiéri. Ďalšia technológia Air Quality Index dokonca umožňuje posádke sledovať na obrazovke kvalitu vonkajšieho ovzdušia v ich mieste aj v cieľovej destinácii. Land Rover Discovery Sport ponúka aj jeden z najkomplexnejších balíkov kamerových technológií vo svojej triede. Väčšiu istotu poskytujú vodičovi 3D priestorové kamery a technológia ClearSight Ground View prenášajúca obraz na centrálnu obrazovku. Digitálne spätné zrkadlo poskytuje nerušený výhľad za vozidlo bez ohľadu na to, čo alebo kto sa nachádza v batožinovom priestore, resp. na sedadlách.

Discovery Sport

Refreš exteriéru

Discovery Sport sa vyznačuje aj jemnými úpravami exteriéru. Toto mohutné SUV dostalo spodné prahy vo farbe karosérie, novú kontrastnú mriežku chladiča v lesklom čiernom vyhotovení s typickým šesťuholníkovým motívom Discovery, strieborné ochranné lišty Indus a nápis Bright Atlas Discovery na kapote. Dynamické modely sú asertívnejšie, s kontrastnou strechou a vonkajšími prvkami vrátane nápisu Discovery, mriežky chladiča, spodných prahov karosérie a spodných nárazníkov, pričom všetky majú výrazný lesklý čierny povrch. Nové dizajny kolies zahŕňajú 21-palcové disky v lesklej čiernej a 19-palcové disky v lesklej čiernej alebo diamantovej povrchovej úprave. Paletu farieb karosérie rozširuje modrý lak Varesine Blue.

Pohonné jednotky

Discovery Sport aj naďalej ponúka rad plug-in hybridných a mild hybridných elektrických pohonov. Nová chémia batérie modelu P300e ponúka vylepšený dojazd v reálnom svete do vzdialenosti 47 km. Nabitie z 0 na 80 % trvá 30 minút, pričom štandardná výbava zahŕňa aj nabíjanie jednosmerným prúdom. Plug-in hybrid kombinuje 1,5-litrový preplňovaný trojvalcový motor Ingenium s elektromotorom a lítium-iónovou batériou s kapacitou 14,9 kWh, čo zaisťuje elektrický dojazd podľa WLTP do vzdialenosti 61 km. Ponuku dopĺňajú benzínové motory P250 a P200 Ingenium a dieselové motory D200 a D165 Ingenium, v oboch prípadoch ide o 48V mild hybridy. Základná cena Land Roveru Discovery Sport D165 S je stanovená na 53.214 eur.

Discovery Sport | Adventure runs in the family

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Honda ST125 Dax – spomienka na časy dávno minulé
Nasledujúci článokTEST Audi Q3 45 TFSI-e S line – stávka na istotu
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.