Najvýkonnejší a najšportovejší model kórejskej automobilky Kia Stinger ukončil svoju púť. Podľa kórejských médií však automobilka urputne pracuje na jeho nástupcovi.
Pôvodne sa hovorilo o tom, že nástupcom 3,3-litrového šesťvalca v modeli Kia Stinger bude plne elektrická Kia EV6 GT. Tá svojho spaľovacieho brata pokorila či už v zrýchlení, ale taktiež aj v maximálnom výkone. Podľa najnovších informácií však Kia, respektíve skupina Hyundai Motor Group, pracujú na plne elektrickom modeli GT1. Ten bude vybavený novou generáciou platformy určenej výhradne elektrickým vozidlám. Platforma nesie označenie eM v nadväznosti na platformu E-GMP. Tá je dobre známa z modelov Kia EV6, EV9, Hyundai IONIQ 5 či IONIQ 6.
Kia GT1 bude v segmente E a bude nástupcom Kia K8/Stinger. Kapacita batérie bude historicky najväčšia, akú kedy automobilka do svojich vozidiel použila. Kapacita bude 113,2 kWh. Ide o nárast 13,4 kWh naproti aktuálne prichádzajúcej novinke Kia EV9, ktorá bude disponovať batériou 99,8 kWh. Aj vďaka tejto kapacite batérie sa očakáva, že model bude mať dojazd cca 700 až 800 kilometrov na jedno nabitie. Aktuálne najväčšiu batériu používa Mercedes so svojim modelom EQS, ktorý má pod podlahou akumulátor 107,8 kWh a dojazd 770 km podľa smernice WLTP.
Kia GT1 bude mať dva elektromotory. Prvý na prednej náprave bude dosahovať výkonu 200 kW a ten na zadnej 250 kW. Kumulovaný výkon tak bude 450 kW/613 koní. Kia GT1 tak bude výkonnejšia, než aktuálne najvýkonnejší model značky EV6 GT. Ten disponuje výkonom 430 kW/585 koní. Ako tomu býva zvykom, kórejská automobilka použije aj iné výkonnostné varianty. Základom bude jeden elektromotor na zadnej náprave s výkonom 160 kW/218 koní, prípadne dva elektromotory s výkonom 320 kW/435 koní.