startstop

Nový VW Tiguan odhalil interiér. Dostane techniku z Cayenne?

Nový VW Tiguan už podstupuje posledné testy. Automobilka o nadchádzajúcej, už tretej generácii, odhalila viaceré zásadné detaily. Môžeme sa tešiť na nový podvozok aj evolúciu platformy MQB.

VW Tiguan patrí medzi veľmi obľúbené automobily vo svojej kategórii. Niet sa teda čo čudovať, že nemecká automobilka pre svojich zákazníkov pripravuje už tretiu generáciu tohto mimoriadne úspešného SUV. Do oficiálneho predstavenia zostáva ešte niekoľko mesiacov, Volkswagen však už teraz láka záujemcov o ich aktuálne najpredávanejší model niekoľkými odhalenými detailmi.

Kľúčové technológie

Nový VW Tiguan prinesie priepastné vylepšenia hlavne v oblasti kľúčových technológií. Automobil bude postavený na vylepšenej modulárnej platforme MQB evo. Toto vylepšenie prinesie pasažierom novú úroveň komfortu. Na želanie bude k dispozícii nový, elektronicky ovládaný systém pruženia. Tento podvozok s označením DCC Pro má špeciálne tlmiče, z ktorých každý má dva ventily. Takéto riešenie poznáme napríklad zo sveta rally, kde sa používa pri pretekárskych špeciáloch. Vďaka tomu bude mať posádka vysoký komfort aj pri vysokých rýchlostiach na nespevnenom povrchu. Navyše, už v štandardnej výbave uvidíme elektronickú uzávierku diferenciálu XDS z Golfu GTI.

Klasické motory

Platforma MQB evo umožní novému Tiguanu využiť najnovšie motorizácie. Môžeme sa tak tešiť na obľúbené motory TDI, vylepšené TSI, ale aj mild-hybridné eTSI. Najväčším lákadlom je však nová, plug-in hybridná motorizácia eHybrid. Viac informácií automobilka zatiaľ neprezradila, avšak môžeme predpokladať, že spomínaný plug-in hybrid bude postavený na modernizovanom agregáte 1,5 TSI. Podľa automobilky sa čisto elektrický dojazd bude pohybovať až na hranici 100 km. Dokonca nabíjanie bude možné aj silnejšou DC nabíjačkou. V tomto prípade bude slabšie, AC nabíjanie dostupné v základe.

Nový interiér

Oproti aktuálnej, druhej generácii prinesie tretia absolútne nový interiér. Nové nie sú len materiály, ale kompletne celá koncepcia. Uhlopriečka nového infotainmentu je až 15 palcov. Palubná doska je horizontálne členená, čo umožnilo decentne zapracovať digitálny prístrojový štít. Nové je aj umiestnenie voliča automatickej prevodovky, tentokrát pod volantom ako v prípade modelu ID.7. Toto riešenie súvisí aj s tým, že po novom bude tento model dostupný výhradne s automatickou prevodovkou.

Špičkové svetlá

Novinka sa dočká aj nových svetiel. Techniku preberá z vlajkovej lode, modelu Touareg. Svetlomety IQ. LIGHT HD Matrix umožnia ešte lepšiu prácu so svetelným lúčom a komunikáciu s ostatnými účastníkmi cestnej premávky na základe premietania obrazcov na cestu.

 

Exit mobile version