startstop

Nio ET5 Touring čoskoro v Európe, jeho ambasádorom je Stig

Nio ET5 Touring

Nio ET5 dostalo predĺženú verziu Touring. Sfúkne aj Audi RS4 Avant, jeho ambasádorom je Stig a ponúka batériu vo forme mesačného predplatného.

Dlho očakávaný model Nio ET5 Touring bol konečne uvedený na čínsky trh. Nio Tým predstavilo svoje vôbec prvé kombi. So štartovacou cenou 228 000 juanov (29 261 eur) ponúka ET5 Touring atraktívnu možnosť pre nadšencov elektrických vozidiel (EV). Treba však spomenúť, že táto cena nezahŕňa batériu, keďže spoločnosť Nio ponúka službu predplatného batérie. Na výber sú pritom až tri možnosti.

Tou základnou je 75 kWh akumulátor s predplatným 980 juanov na mesiac (125 eur), nasleduje 100 kWh batéria (1680 juanov mesačne – 215 eur) a posledným je 150 kWh variant, ktorý podľa NEDC normy ponúkne dojazd až 1000 km. K dispozícii však bude až od budúceho mesiaca. Ak sa zákazník rozhodne kúpiť auto už aj s batériou, pripraví si minimálne 298-tisíc juanov, teda 38 181 eur.  Zaujímavosťou je, že všetky batérie sú medzi sebou vymeniteľné. Ak sa teda majiteľ po nejakom čase rozhodne pre „väčší“ akumulátor, je to len otázka peňazí.

Novinka si svoj debut odbila na domácom čínskom trhu, no naplánovaná je aj expanzia na niekoľko európskych trhov vrátane Nemecka, Dánska, Holandska, Švédska a Nórska. Pre starý kontinent bolo vozidlo aj primárne vyvinuté, keďže kombi hlásia v Európe stále väčší dopyt v porovnaní s Čínou. Do predaja by mal pritom v našich končinách vojsť koncom roka 2023 alebo začiatkom roka 2024.

Stig ako ambasádor

Podujatie pri príležitosti uvedenia modelu ET5 Touring bolo ešte vzrušujúcejšie vďaka prítomnosti Bena Collinsa, teda bývalého Stiga z populárnej televíznej relácie Top Gear. Jeho účasť na podujatí zároveň znamená jeho oficiálnu úlohu ambasádora modelu Nio ET5 Touring.

Pod elegantným zovňajškom má ET5 Touring veľa spoločného s pôvodným sedanom Nio ET5. Obe vozidlá sú, pochopiteľne, postavené na platforme NT2 a zdieľajú pohonnú jednotku aj rozmery. Tie činia 4790/1960/1499 mm s rázvorom 2888 mm, čím je ET5 Touring o niečo dlhší, širší a vyšší ako Audi RS4 Avant.

Stovka za 4 sekundy

Za ním Nio ET5 Touring nezaostáva ani v otázke technických parametrov. Čínsky elektromobil poháňajú dva elektromotory s kombinovaným výkonom 360 kW a 700 Nm krútiaceho momentu. Predný motor totiž generuje 150 kW, zatiaľ čo zadný poskytuje 210 kW. Nio tak dokáže na stovku zrýchliť len za 4 sekundy s maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 200 km/h.

Pokiaľ ide o dizajn, ET5 Touring má podobné črty ako sedan, vyznačuje sa tenkými LED svetlami, či senzorom LiDAR na streche. Nechýbajú ani výsuvné kľučky dverí, charakteristické pre modely Nio. Zmeny nastávajú až za B-stĺpikom, kde sa línia strechy stáča smerom k D-stĺpiku a vytvára charakteristický tvar karosérie kombi. Zadná časť vozidla sa môže pochváliť širokými podbehmi kolies a športovým strešným spojlerom.

Kamier má na rozdávanie

V interiéri nechýba 10,2-palcový palubný štít a 12,8-palcová hlavná dotyková obrazovka, ktorá je orientovaná na výšku. Nad obrazovkou sa nachádza NOMI, teda hlasový asistent vo vozidle. Nio je tiež vybavené systémom NAD (asistovaná a inteligentná jazda), ktorý pomáha pri jazde na diaľniciach a mestských cestách. Auto tiež dokáže samo zaparkovať a dokonca automaticky navštíviť stanicu na výmenu batérie. Spolieha sa pritom na systém Aquila, čo je detekčný systém, ktorý pozostáva až z 33 senzorov vrátane LiDARu, 8 kamier s vysokým rozlíšením, 3 kamier s priestorovým výhľadom, 1 systému monitorovania vodiča, 5 radarov s milimetrovými vlnami, 12 ultrazvukových senzorov, GPS, IMU a V2X. Ide teda o poriadne inteligentné vozidlo preplnené technológiami a asistenčnými systémami.

Kedy presne sa dostane do Európy a akú cenu na starom kontinente dostane, zatiaľ netušíme. Očakáva sa však, že cenovka za vrcholný variant by mala prekročiť hranicu 70-tisíc eur.

Exit mobile version