Vysokovýkonné plne elektrické modely BMW M by mali byť v predaji už do roku 2027. Viacero zaujímavých informácií a prehľad aktuálneho vývoja v rámci mníchovskej športovej divízie ponúkol vedúci vývoja divízie M, Dirk Häcker.
Prvý plne elektrický model divízie M nájde svoj základ v elektrickej architektúre BMW Neue Klasse. Tento typ platformy sa má použiť vôbec prvýkrát na modeli BMW v roku 2025. To znamená, že prvé auto divízie M založené na Neue Klasse by mohlo byť predstavené v roku 2026 a do predaja sa pravdepodobne dostane o rok neskôr. Vývojové práce sú aktuálne v plnom prúde, pričom niektoré detaily sa rozhodol priblížiť Dirk Häcker.
Elektromotor pre každé koleso
„Keď uvažujeme o vysokovýkonnom elektromobile divízie M, chcete vidieť charakteristiku všetkých modelov M,“ povedal Häcker. “Poznáme ten pocit napríklad z modelov ako M2 alebo M3 CS.“ Horúca verzia aktuálneho BMW i4 M50 s verziou systému BMW xDrive s pohonom všetkých štyroch kolies s elektromotorom na každom kolese už prešla testovaním. Häcker k modelu i4 M50 potvrdil, že BMW aktívne testuje použitie štyroch elektromotorov, kde každé koleso disponuje svojim vlastným elektromotorom.
Práca v zákulisí však pokročila, pretože Häcker potvrdil, že naďalej pracujú na centrálnej inteligencii, ktorú vytvorilo iba samotné BMW. „Pracujeme na vlastných elektromotoroch, vysokonapäťových batériách a snažíme sa neustále tieto modely napĺňať emóciami.“ Aj v štandardných plne elektrických BMW, ktoré sa môžu pochváliť pôsobivým zrýchlením, Häckerov tím pracuje na ďalších spôsoboch, ako dať elektromobilom M jedinečné športové atribúty.
Emócia a radosť z jazdy
„To označujeme za najväčší krok, pretože v súčasnosti existuje veľké množstvo automobilov, ktoré bez problémov dokážu zrýchľovať v priamke. Rozdiel však nie je iba v rýchlosti na rovinke, ale v tom, ako sa auto správa, ako zvláda zákruty. V týchto dňoch často nie sme tí najrýchlejší v zrýchlení z 0 na 100 km/h. Ale presun do zákrut či celá kultivovanosť a emócia s radením nahor, podraďovaním, so zvukom, celý balík sa musí stať hlavným dôvodom na kúpu takéhoto auta.“
BMW vidí veľký potenciál v mori elektromobilov. Automobilka má niekoľko nápadov, ktoré by mohli použiť v benzínových autách predtým, ako ich použijú pre prvý elektrický projekt. V BMW chcú preniesť emócie a pocity aj do elektrických automobilov. Zvuk a vibrácie spaľovacieho motora možno označiť za jeden z kľúčových faktorov pri modeloch BMW M. A presne na tieto detaily sa chce divízia M zameriavať aj v prípade elektromobilov. “Pracujeme na nápadoch spojených nielen so zvukom, ale aj s vibráciami v aute, aby sme cítili silnú hnaciu sústavu,” dodal Häcker.