Domov SPRÁVY News Nová Škoda Kodiaq odhaľuje detaily – obrovský kufor aj výkonný diesel s...

Nová Škoda Kodiaq odhaľuje detaily – obrovský kufor aj výkonný diesel s pohonom 4×4

Druhá generácia najväčšieho SUV mladoboleslavskej automobilky síce svoju tvár ešte neodhalila, ale technické detaily a výbavu áno. S čím môžeme počítať?

Škoda Kodiaq príde s novým konceptom interiéru, ktorému bude dominovať dotyková obrazovka s uhlopriečkou 12,9 palca. Volič automatickej prevodovky sa zo stredového tunela presunie pod volant na stĺpik riadenia. Foto interiéru síce ešte nemáme k dispozícii, ale podľa slov ľudí zo Škody môžeme očakávať mix manuálnych a digitálnych ovládacích prvkov a palubnú dosku, ktorá bude mať jednoduchý a čistý vzhľad. Pod kapotou sa objavia štyri rôzne pohonné jednotky, konkrétne dve benzínové a dve naftové. Vôbec prvýkrát bude Kodiaq k dispozícii aj ako plug-in hybrid s elektrickým dojazdom vyše 100 km.

Pohonné jednotky

Tak aby sme boli konkrétnejší – základným benzínovým motorom sa stane 1,5 TSI s výkonom 150 koní s mild-hybridnou technológiou, turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek a systém automatického odpájania dvoch valcov pri nízkej záťaži. Silnejšou alternatívou bude 2,0 TSI s výkonom 204 koní a pohonom všetkých kolies. Naftový motor 2,0 TDI bude disponovať najvyšším výkonom 150 alebo 193 koní a tiež pôjde v prípade silnejšej verzie o štvorkolku.

Výkon plug-in hybridu bude 204 koní. Základným stavebným prvkom tohto zo siete nabíjateľného hybridu bude 1,5 TSI a elektromotor. Pôjde výhradne o vozidlo s pohonom predných kolies, o prenos krútiaceho momentu na kolesá sa postará šesťstupňové DSG-čko. Vďaka akumulátoru s kapacitou až 25,7 kWh bude môcť Škoda Kodiaq prejsť na elektrinu vyše 100 km, pritom okrem palubnej nabíjačky s výkonom 11 kW sa bude môcť batéria dobíjať aj jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom až 50 kW.

ssangyong-torres-evx

Škoda Kodiaq

Nové simply clever riešenia

Škoda Kodiaq druhej generácie dostane chladený duálny Phone Box umožňujúci nabíjať dva mobilné telefóny naraz so zvýšeným nabíjacím výkonom 15 W. Prvýkrát sa v modeli Kodiaq objavuje odkladacia priehradka v zadnej časti stredového tunela s držiakom nápojov a taktiež čistič displeja pre dotykové obrazovky. Typický dáždnik a škrabka na ľad budú po novom vyrobené z udržateľných materiálov.

S dĺžkou 4 758 mm prekonáva nový Kodiaq predchádzajúcu generáciu o 61 mm. V sedemmiestnej verzii budú mať cestujúci v treťom rade sedadiel o 15 mm viac miesta nad hlavou, a to 920 mm. Objem batožinového priestoru bude od 340 litrov v prípade sedemmiestnej verzie až po 910 litrov v prípade variantu s piatimi sedadlami. Nový Kodiaq dostal Matrix-LED predné svetlomety, ktoré dopĺňa farebný kryštalický prvok nazvaný Crystallinium. Ten evokuje farebné krištáľové sklo a zvýrazňuje kontúry svetlometov.

Škoda Kodiaq

Parkovanie na diaľku aj asistent jazdy v dopravných kolónach

Cestujúcich v Kodiaqu bude chrániť štandardne 7 airbagov – airbagy vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, dva hlavové airbagy a stredový airbag medzi prednými sedadlami. Bočné airbagy vzadu budú ponúkané za príplatok spoločne s vylepšenou proaktívnou ochranou cestujúcich a núdzovým asistentom. Akonáhle senzory zaznamenajú núdzové alebo panické brzdenie alebo hroziacu kolíziu, vrátane nebezpečenstva nárazu zozadu, proaktívna ochrana cestujúcich automaticky zatvorí otvorené okná alebo panoramatickú strechu, spustí varovné svetlá a predopne bezpečnostné pásy predných sedadiel.

Škoda Kodiaq

Núdzový asistent znižuje riziko nehody v prípade, ak vodič už nie je schopný ovládať vozidlo, napríklad z dôvodu zdravotnej indispozície. Ak systém takúto situáciu zistí, prevezme riadenie v danom jazdnom pruhu, zapne varovné svetlá a začne brzdiť až do úplného zastavenia. Súčasťou na želanie dostupnej asistovanej jazdy 2.5 je asistent pre jazdu v kolóne, ktorý pri rýchlosti do 60 km/h rozbieha, brzdí a zatáča vozidlo tak, aby nasledoval pohyb okolitých vozidiel v dopravnej zápche.

V roku 2024 sa vo výbave objaví aj nový systém parkovania na diaľku. Tento systém poslúži na zaparkovanie a vyparkovanie vozidla do a z úzkeho radu stojacich vozidiel, pričom vodič môže ovládať auto na diaľku pomocou aplikácie v smartfóne do vzdialenosti 5 metrov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokZ 0 na 160 km/h za 1,63 sekundy. “Batmobil” smeruje do výroby
Nasledujúci článokPRVÁ JAZDA Honda ZR-V, je to len zvýšený Civic?