Máte radi talianske autá? Čo tak Lamborghini Urus? Toto športové SUV ponúka silný benzínový motor, obrovský výkon a dušu superšportu. Doba sa však mení a už čoskoro prejde Urus na hybridný pohon. A čo príde potom, už asi tušíte.
Lamborghini Urus sa pomerne rýchlo etablovalo na trhu so športovými SUV a ponúka masívnu porciu emócií. Toto rýchle talianske SUV však tiež nesmie ísť proti prúdu a musí ísť s dobou. Aj preto sa ľudia v Lamborghini rozhodli, že dôjde k jeho postupnej elektrifikácii. Ak vám nevadí hybridné pohonné ústrojenstvo, času na kúpu máte ešte dosť.
Pod kapotou zostane ešte osemvalec
Príde ale doba, kedy sa benzínový motor úplne vytratí z pod kapoty modelu Lamborghini Urus. Aktuálne patrí tento model medzi hlavné esá talianskej automobilky. Pod kapotou má pomerne osvedčený koncernový osemvalec s dvoma turbami. Výkon tohto motora atakoval pri prvotnom predstavení vražedných 650 koní. Model po facelifte dostal diabolské číslo znázorňujúce výkon – 666 koní. Stephan Winkelmann, súčasný predseda predstavenstva značky Lamborghini, sa zveril ľuďom z britského Autocaru a predostrel, čo čaká tento model v budúcnosti.
Lamborghini Urus sa určite nevyhne hybridnému pohonu, ktorý by mal nájsť základ v rovnakom osemvalci s objemom 4,0 litra. Po modeli Revuelto tak pôjde už o druhý hybridný model talianskej značky. Toto všetko by sa podľa plánu malo odohrať koncom budúceho roka. Dovtedy by mal zostať v ponuke Urus ako ho poznáme bez akejkoľvek elektrifikácie.
Urus nezíska prvenstvo
Následne by mala byť predstavená druhá generácia modelu. Odhalenie druhej generácie sa očakáva v roku 2029 a pôjde o plne elektrický model. Urusu druhej generácie v elektrickom prevedení má predchádzať vôbec prvý čistokrvný elektromobil typu GT 2+2. V Lamborghini sa však rozhodne na nič nečaká a usilovne sa pokračuje v práci. Aktuálne prebieha vývoj a práca na plnohodnotnom nástupcovi modelu Huracán.
Tento model by taktiež mal ponúknuť hybridné pohonné ústrojenstvo a dočkáme sa ho pravdepodobne v priebehu budúceho roku. Predpoklad je jasný, motor sa má zhodovať s pohonnou jednotkou hybridného Urusu. Stephan Winkelmann sa rozhodol načrieť aj do témy o syntetických palivách, o ktorých si myslí, že poslúžia skôr na predĺženie životnosti aktuálnych modelov. Rozhodne nevidí v nich potenciál na vytvorenie nového trendu v automobilovom priemysle.