Rekordy sú na to, aby sa prekonávali. Aspoň tak vyzerá na prvý pohľad počínanie amerického výrobcu elektromobilov Tesla. Ešte nikdy nepredávala autá takto dobre ako teraz. Môže za to najmä zníženie cien.
Tesla sa rozhodne nebojí lámať rekordy. Americký výrobca elektrických automobilov v druhom štvrťroku dokázal dodať skutočne rekordný počet vozidiel. Tento nárast pravdepodobne umožnilo aj zníženie cien v USA, Veľkej Británii a Číne. Tento strategický ťah pomohol automobilke k zvýšeniu konkurencieschopnosti oproti ostatným súperom. Celkovo tak automobilka Tesla dodala 466 140 vozidiel. Ide o medziročný nárast o 83 percent.
Šikovný ťah na konkurenciu
Ešte začiatkom tohto roka sa majiteľ Tesly Elon Musk priznal, že verí v úspech stratégie zníženia cien aj napriek nižším ziskom na vozidlách. Ak si tento krok premietneme do čísel, výroba automobilky sa zdvihla na takmer 480 tisíc kusov z pôvodných necelých 259 tisíc v minulom roku za rovnaké obdobie medzi aprílom a júnom. Takýto nárast umožnilo aj navýšenie výrobnej kapacity. Tesla aj naďalej pokračuje v rastúcom trende a už 5 kvartálov za sebou rastie vo výrobných číslach.
Aj odborníci ako Dan Ives, analytik investičnej firmy Wedbush Securieties, sa vyjadril v rozhovore s BBC, že zníženie cien napríklad v Číne viedlo k masívnym úspechom v predajoch. Čína patrí po Severnej Amerike na druhé miesto vo veľkosti trhov. Tesla práve v Číne čelí obrovskej mase konkurentov, najmä lokálnych.
Predaj neznamená všetko
Tesla sa však s konkurenciou stretáva v každom kúte sveta. V súčasnosti plne fungujú montážne fabriky v kalifornskom Freemonte, v Austine, Šanghaji a nemeckom Brandenburgu. Rovnako tak spoločnosť vyrába aj ťahač Semi v batériovom závode v Nevade. V tomto prípade však došlo k zahájeniu dodávok iba koncom minulého roka a zatiaľ automobilka nepredáva ťahač Semi vo veľkom.
Spoločnosť plánuje aj výstavbu novej fabriky v Mexiku, presnejšie v meste Monterrey. Musk však ukázal aj smerom na Indiu a potvrdil záujem investovať v tejto krajine. Zníženie cien tak malo dopad najmä na hospodárenie spoločnosti. Aj napriek vyššiemu počtu predaných kusov sa prvý kvartál z pohľadu zisku nevyvíjal optimálne. Ten spôsobil pokles predajných cien, a tak zisk klesol o 24 percent. O tom, ako dopadol spomínaný druhý kvartál z pohľadu zisku, sa dozvieme už čoskoro, presnejšie 19. júla.