Volkswagen Passat Variant novej, v poradí už deviatej generácie, sa oficiálne predstaví až koncom augusta, no automobilka už teraz zverejnila prvé detaily o tejto novinke. Na trh sa dostane v prvom kvartáli budúceho roka a okrem spaľovacích pohonných jednotiek dorazí aj ako plug-in hybrid s elektrickým dojazdom až 100 kilometrov.
Nová generácia Volkswagenu Passat príde len v kombi verzii Variant a bude stáť na modulárnej podvozkovej platforme MQB evo. Konštruktéri sa pri vývoji nového modelu sústredili na vysoký jazdný komfort, ktorý má zabezpečiť nielen dlhší rázvor osí kolies ale aj nové adaptívne riadenie podvozka s dvojventilovými tlmičmi.
Virtuálny kokpit a veľká centrálna obrazovka
Kým vzhľad exteriéru je ešte zakamuflovaný, interiér si môžeme prehliadnuť v celej svojej kráse. Architektúra interiéru Passatu Variant kopíruje aktuálny trend nových vozidiel značky Volkswagen. Štandardný displej infotainmentu bude merať 32 cm (12,9 palca), k dispozícii však bude aj väčší, 38 cm (15-palcový) displej. Podsvietené dotykové ovládače sú umiestnené pod displejom informačného systému a slúžia na nastavenie funkcií ako je teplota klimatizácie a hlasitosť audiosystému. Voliteľne ponúkne Volkswagen aj nový head-up displej premietajúci informácie na čelné sklo. Multifunkčný volant sa pre jednoduchšie ovládanie vracia ku klasickým tlačidlám. Volkswagen tvrdí, že Passat Variant ponúkne kvalitnejšie materiály a účinnejšiu zvukovú izoláciu ako doteraz. K dispozícii budú za príplatok ergonomické predné sedadlá nastaviteľné v 14 smeroch s konfigurovanými masážnymi a klimatizačnými funkciami.
Väčší batožinový priestor
Volkswagen Passat Variant značne narastie. Dlhší bude až o 14 cm, čím vzadu narastie priestor na nohy cestujúcich o 5 cm. Objem batožinového priestoru sa zväčší o 40 litrov na 690 litrov (pri naložení do výšky operadiel zadných sedadiel) a po sklopení zadnej lavice dokonca o 140 litrov na 1920 litrov.
Volkswagen vybaví Passat Variant aj novou generáciou adaptívneho podvozka DCC Pro s dvojventilovými tlmičmi. Tento systém neustále reaguje na povrch vozovky a jazdnú situáciu, pričom zohľadňuje parametre, ako sú poloha volantu, brzdenie a akcelerácia. Ideálne tlmenie je vypočítané pre každé koleso a nastavené na tlmičoch v zlomkoch sekundy. Vodič dostane možnosť nastaviť DCC podľa individuálnych preferencií – od veľmi pohodlného až po športové.
Súčasťou štandardnej výbavy bude tiež Vehicle Dynamics Manager, ktorý oslávil svoj debut v aktuálnom Golfe GTI. Systém riadi funkcie elektronických uzávierok diferenciálov a komponenty priečnej dynamiky tlmičov v systéme DCC Pro. Vďaka tomuto nástroju VDM je ovládanie neutrálnejšie, stabilnejšie, agilnejšie a presnejšie vďaka zásahom bŕzd špecifickým pre kolesá a selektívnym nastavením tvrdosti tlmiča podľa jednotlivých kolies.
Vo svojich prémiových balíkoch špecifikácií bude Passat Variant ponúkaný s novou generáciou matrixových svetlometov IQ.LIGHT LED. Tieto svetlomety budú plochejšie ako predchádzajúce a majú nové vysokovýkonné diaľkové svetlá s dosahom približne 500 metrov. Vzadu dostane Passat súvislý horizontálny pás LED diód spájajúci zadné svetlomety.
Rozmanité motorové portfólio
Passat Variant ponúkne rôzne typy pohonu. V ponuke bude s turbodieselovými motormi (TDI), preplňovanými benzínovými motormi (TSI), mild-hybridnými preplňovanými benzínovými motormi (eTSI) aj plug-in hybridnými systémami (eHybrid). Elektrický dojazd nových plug-in hybridných pohonov sa v porovnaní s predchodcami zvýši v závislosti od výbavy až na 100 kilometrov. Nabíjanie striedavým prúdom bude vo všetkých verziách rýchlejšie a po prvýkrát bude štandardne možné aj nabíjanie batérie jednosmerným prúdom.
Ďalšie informácie zverejní Volkswagen neskôr.