Renault Arkana vstúpil na európsky trh v roku 2020 a za ten čas sa predalo 163 000 kusov (celkovo 240 000 kusov, ak započítame aj predaj modelu XM3 od Renault Korea Motors). Po necelých troch rokoch naordinovali v Renaulte tomuto modelu decentný facelift.
Arkana sa v súčasnosti predáva na viacerých kontinentoch vrátane Austrálie, Japonska, Čile, Izraela a Nového Zélandu. K jej predajnému úspechu výrazne prispeli jej vrcholné verzie – R.S. Line a potom E-Tech Engineered ponúkajúce viac charakteru a dynamiky, ktoré v roku 2023 dosiahli v Európe až 53 % podiel. Pod kapotou zákazníci uprednostňujú plne hybridný motor E-tech s výkonom 145 koní. V prvých šiestich mesiacoch roku 2023 tvoril tento agregát 63 % európskeho predaja.
Nová vizuálna identita
Arkana je po novom vybavená logom Renault “Nouvel’R”, ktoré je integrované do masky chladiča v strede pásu čiernej farby s vysokým leskom, ktorý sa spája so svetlometmi. Celé to tvorí rovný, hladký povrch, čo Arkane dodáva eleganciu. Dizajn loga “Nouvel’R” slúži ako základ pre nový motív mriežky chladiča, ktorý je založený na opakovaní kosoštvorčekov v neštruktúrovanom tvare, ktoré sú ozvenou centrálneho kosoštvorca. Bočné línie každého kosoštvorca vizuálne vyniknú vďaka 3D efektu, ktorý ich vytvaruje a dodá celku hĺbku. V závislosti od verzie (Evolution, Techno, Esprit Alpine) sa tieto línie dodávajú v čiernej farbe, saténovom chróme alebo čiernom chróme. Toto vertikálne spracovanie dekorácie mriežky chladiča taktiež prináša väčší súlad s mriežkou umiestnenou v spodnej časti nárazníka.
Charakteristická aerodynamická lamela predchádzajúcich verzií R.S. Line a E-Tech Engineered teraz zdobí nárazník vyšších verzií Techno a Esprit Alpine. Zodpovedá farbe karosérie verzie Techno a na verzii Esprit Alpine sa dodáva vo farbe Gris Satin. Vzadu je logo umiestnené v strede zadných dverí a vyhotovené vo farbe čierneho chrómu. Svetlomety medzitým dostali mierne dymovú kryštálovú úpravu, ktorá im dodáva moderný nádych. Chróm na ozdobných prvkoch (mriežka chladiča, okenné rámčeky, atď.) sa v celom modelovom rade vytráca v prospech čiernej (Noir), saténovo čiernej (Noir Satin) a vysoko lesklej čiernej farby (Noir Grand Brillant).
Nová verzia Esprit Alpine
Rovnako ako najnovšie modely radu Renault, aj Arkana je teraz k dispozícii v špičkovej výbave Esprit Alpine so športovo-elegantným vzhľadom. Okrem lamely predného nárazníka v saténovo sivej farbe sa táto povrchová úprava zvonku odlišuje špecifickým nápisom v sivej Schiste obklopeným čiernym lesklým rámom Noir Grand Brillant, ktorý je vsadený do rámu blatníka. Nové 19-palcové disky kolies s azúrovým dizajnom dodávajú modelu Arkana formálnejší a športovejší vzhľad. Aerodynamiku zadných dverí zlepšuje nový spojler s dvojitým výrezom kopírujúcim tvar strechy.
Sedadlá v interiéri sú zmesou materiálov ECO TEP (10 % materiálov z biologických zdrojov) a semišu, pričom podiel semišu je vyšší ako v predchádzajúcich verziách R.S. Line a E-Tech Engineered v najvyššej výbave. Sedadlá majú modré horizontálne prešívanie a logo Alpine na operadle. Na bezpečnostných pásoch sú tiež dva modré pruhy.
Výplne dverí a volant majú modro-bielo-červené prešívanie, zatiaľ čo prístrojová doska pred spolujazdcom má bridlicový efekt. Bez ohľadu na zvolený motor sú všetky verzie Esprit Alpine vybavené elektronickým radením e-shifter bez mechanických káblov.
Ponuka modelu Arkana sa zúžila na tri stupne výbavy: Evolution, Techno a Esprit Alpine. Od verzie Evolution je ponuka rozšírená s navigáciou, ktorá je súčasťou štandardnej výbavy multimediálneho systému Renault EASY LINK. Systém je tiež bezdrôtovo kompatibilný so systémami Android Auto a Apple CarPlay. Digitálna obrazovka na prístrojovej doske si zachováva svoju 7-palcovú uhlopriečku, ale teraz zobrazuje informácie na väčšej ploche.
Okrem aerodynamickej lišty nárazníka vo farbe karosérie sa verzia Techno vyznačuje kolesami, ktoré sú prenesené z predchádzajúcich verzií R.S. Line a E-Tech Engineered. Logo a zadné nápisy sú tónované do saténového chrómu. Do ponuky bola pridaná nová modrá farba karosérie Nocturne.
Motor E-tech s režimom e-save
Plne hybridný motor E-Tech s výkonom 145 koní je teraz vybavený funkciou e-save. Je prístupná na centrálnej obrazovke v nastaveniach vozidla alebo v nastaveniach jazdného režimu pre verzie vybavené nastavením MULTI-SENSE a umožňuje udržiavať úroveň nabitia batérie na minimálnej úrovni 40 %. To znamená, že v prípade potreby máte rezervu na jazdu v elektrickom režime alebo na nepretržitú asistenciu spaľovacieho motora v prudkých stúpaniach, napríklad v horách.
Objednávky na novú Arkanu budú otvorené koncom roka. Prvé vozidlá pre zákazníkov budú k dispozícií na prelome rokov 2023 a 2024.