Caterham v Goodwoode odhalil Project V – koncept ľahkého plne elektrického kapotovaného kupé, ktoré má potenciál prísť na cesty koncom roka 2025.
Projekt V je výtvorom nového hlavného dizajnéra Anthonyho Jannarellyho. Jeho víziu priviedla k životu svetoznáma talianska inžinierska firma Italdesign. Projekt V využíva elektrickú batériovú hnaciu sústavu poháňanú jedným 200 kW (272 k) elektromotorom namontovaným na zadnej náprave. Ten je spárovaný s 55 kWh lítium-iónovou batériou USOC s pokročilým tepelným manažmentom a schopnosťou dobiť sa z 20-80% za 15 minút pomocou rýchlonabíjačky s výkonom 150 kW.
Dôraz na nízku hmotnosť
So zrýchlením z 0 na 100 km/h za menej ako 4,5 sekundy dosiahne Project V odhadovanú maximálnu rýchlosť 230 km/h a dojazd 400 km. Filozofia minimalistického dizajnu znamená, že Project V, rovnako ako model Seven, je ľahký a jednoduchý. Caterham sa zameral na pohotovostnú hmotnosť 1 190 kg v konfigurácii 2+1, ktorá bola dosiahnutá použitím inovatívneho podvozku z uhlíkových vlákien a hliníkového kompozitu.
Bob Laishley, generálny riaditeľ spoločnosti Caterham Cars a prevádzkový riaditeľ novozaloženej spoločnosti Caterham EVO, pri premiére povedal: „Projekt V nie je len koncept alebo dizajnová štúdia. Počas celého vývojového procesu sme sa zaoberali konštrukčnou a výrobnou realizovateľnosťou. Elektrický Caterham akéhokoľvek tvaru a veľkosti musí zostať verný tomu, čo nás odlišuje od všetkých ostatných: byť ľahký, jednoduchý a ponúkať bezkonkurenčný zážitok z jazdy. Projekt V napĺňa našu ambíciu udržateľne rásť a súčasne skúmať elektrifikáciu. V závislosti od ďalších fáz vývoja a technickej spôsobilosti by projekt V mohol byť uvedený na trh koncom roka 2025 alebo začiatkom roka 2026 s cieľovou cenou menej ako 80 000 libier.”
Caterham s viac ako dvoma sedadlami?
Caterham Project V využíva usporiadanie sedadiel 2+1, ale voliteľne to môže byť aj 2+2. Usporiadanie 2+1 optimalizuje nastupovanie a vystupovanie, poskytuje viac pohodlia pre pasažiera na zadnom sedadle a ponúka väčšiu flexibilitu v tom, ako môže potenciálny majiteľ vozidlo využívať. V strede interiéru je jednoduchý informačno-zábavný systém zameraný na vodiča so zrkadlením smartfónu. Vodiči si môžu vybrať medzi jazdnými režimami Normal, Sport a Sprint, ktoré prispôsobujú zrýchlenie a riadenie rôznym prostrediam.
Koncept používa dvojité lichobežníkové predné aj zadné zavesenie s plne nastaviteľnou geometriou, elektricky posilňovač riadenia, pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S (19” vpredu a 20” vzadu) a brzdové kotúče na všetkých kolesách s vysokovýkonnými strmeňmi.