Populárny Hyundai i30 N sa pravdepodobne dočká ďalšieho faceliftu. A čo nová generácia? Príde vôbec?
Hothatch menom Hyundai i30 N asi žiadnemu autičkárovi nemusíme dvakrát predstavovať. Nielenže ide o jeden z najpopulárnejších a najpredávanejších modelov svojho segmentu, no zároveň ide o fantastické auto, s ktorým si užijete neskutočné množstvo zábavy za rozumné peniaze. Na trh vstúpil s modelovým rokom 2017 a otvoril cestu dnes už veľmi úspešnej rodinke N. V roku 2020 si i30 N prešla faceliftom a priniesla hneď niekoľko zmien, vrátane navýšenia výkonu či novej DCT prevodovky. Zdá sa však, že N-ko čaká ďalšia omladzovacia kúra.
Testy pri Nürburgringu
Pred pár dňami totiž paparazzi zachytili Hyundai i30 N v kamuflážnom polepe počas testov pri Nürburgringu. Pochopiteľne, ak by Kórejci nechystali nejaké novinky, testovací prototyp by neskrývali. Vo veľkom sa preto začal skloňovať príchod druhého faceliftu. Špeciálny polep z veľkej časti úspešne zakryl zmeny na chystanej novinke, no zdá sa, že predná maska s nárazníkom si prešli drobnou úpravou. Pri bližšom pohľade na bočný profil zároveň vidno, že Hyundai skryl logo “N” na červených brzdových strmeňoch v pokuse skryť identitu vozidla. Do oka však padnú aj jemne pozmenené bočné prahy, na ktorých sa vynímajú červené doplnky, ktorými terajšie N-ko nedisponuje.
Príde i30 N aj v novej generácii?
Otázka, ktorú sa pýtajú asi všetci priaznivci tohto hothatchu. Súčasná generácia Hyundaiu i30 mala premiéru v roku 2016, a tak už slúži nejaký ten piatok. Automobilka zároveň potvrdila aj príchod novej generácie so spaľovacími motormi, vrátane modelov i10 a i20. Či však príde aj v ostrej verzii N, je nateraz otázne. Veľké šance však tomu, bohužiaľ, nedávame. Koncom minulého roka totiž výkonný technický poradca Hyundaiu Albert Biermann prezradil, že nová generácia modelu i30 N s veľkou pravdepodobnosťou nepríde kvôli stále prísnejším emisným predpisom. Príbuzná Elantra N však bude pokračovať aj v ďalšej generácii, pretože športový sedan sa predáva mimo Európskej únie.
Na starom kontinente však môžeme aspoň očakávať pokračovanie menšieho súrodenca, i20 N. Ten má miesto 2,0-litrového 4-valca pod kapotou len 1,6-litrový agregát, a tak by malo byť o niečo jednoduchšie splniť prísnejšie emisné regulácie. Biermann zároveň naznačil, že nepriama náhrada za i30 N raz príde v podobe elektrického hothatchu. Dovtedy si však užívajme autá ako je súčasné N-ko. Ostré, zábavné a s kanonádou z výfukov, miestami až vulgárne. A tak to máme radi.