startstop

Nový rám aj motor. To je nové Mitsubishi Triton/L200

Najnovšia, šiesta generácia Mitsubishi L200 prichádza s novou tvárou a technikou. Na ázijskom trhu je už v predaji, na tom našom si naň musíme ešte počkať.

Populárny pick-up automobilky s troma diamantmi v logu, Mitsubishi Triton/L200, prichádza vo svojej najnovšej, šiestej generácii. Okrem nového vzhľadu prichádza s novým rebrinovým rámom, novým zavesením, ale aj novým naftovým motorom s vyšším výkonom.

Diskrétnejší zovňajšok

Hlavný konkurent Fordu Ranger a Toyoty Hilux prichádza s umiernenejším dizajnom. Diskrétnejší celkový vzhľad pramení v uhladenejšej, ikonickej prednej masky Dynamic Shield. Pravoverných off-roadistov potešia odolnejšie kľučky dverí a pre lepšie nastupovanie širšie bočné prahy s lepším odvodom vody. Povesť pracanta potvrdzuje aj nakladacou hranou zadnej korby, ktorá je teraz položená o 45 milimetrov nižšie ako to bolo v prípade predchodcu. Pre lepšie nastupovanie na zadnú korbu nechýba ani schodík integrovaný do zadného nárazníka. Nosnosť a objem samotnej korby zatiaľ zostáva záhadou.

Nový rám

Základom novinky je úplne novo vyvinutý rebrinový rám, ktorý v asistencii s pevnejšou kabínou zvýšili torznú tuhosť až o 60 percent. Aj keď nové Mitsubishi Triton/L200 medzigeneračne narástlo, automobilke sa podarilo minimalizovať nárast hmotnosti, a to použitím ľahšej, vysokopevnostnej oceli. O lepšie jazdné vlastnosti a vyšší komfort sa stará nový podvozok s lichobežníkovým zavesením vpredu a listovými pružinami vzadu.

Nový a výkonnejší

Na zozname noviniek nachádzame aj nový pohonný agregát. Naftový štvorvalec s objemom 2,4 litra disponuje variabilnou geometriou lopatiek. V základnej špecifikácii ponúka výkon 150 koní a 330 Nm. Silnejší variant operuje výkonom 184 koní a 430 Nm, zatiaľ čo vrcholná verzia ponúka výkon až 204 konských síl a krútiaci moment 470 Nm. Zákazník môže zvoliť buď 6-stupňový manuál alebo automatickú prevodovku s obdobným počtom prevodových stupňov.

Nebojí sa terénu

Samozrejme, takýto pick-up sa nezaobíde bez pohonu oboch náprav. Automobilka ho ponúka v dvoch verziách. Easy Select 4WD a Super Select 4WD. Pokročilejší pohon oboch náprav disponuje centrálnym diferenciálom s obmedzenou svornosťou, ktorý rozdeľuje krútiaci moment medzi prednou a zadnou nápravou v pomere 40:60. Chýbať nesmú ani jazdné režimy. V tomto prípade ich je konkrétne sedem – od tých klasických až po režimy do náročného terénu.

 

Exit mobile version