Domov SPRÁVY News Honda e:Ny1 – všetko, čo musíte vedieť o novom SUV

Honda e:Ny1 – všetko, čo musíte vedieť o novom SUV

Honda e:Ny1 je druhým plne elektrickým vozidlom značky určeným pre Európu. Prvým elektromobilom bola maličká Honda e. S filozofiou vývoja zameraného na človeka bolo hlavným cieľom vývojového tímu e:Ny1 poskytnúť preslávenú dynamiku Hondy pre zábavu z jazdy. Inžinieri si preto dali za úlohu vyťažiť maximum z výhod, ktoré ponúka plne elektrická pohonná sústava.

Čo sa týka dizajnu, všimnúť si môžeme elegantné, výrazné svetlomety, ktoré má Honda e:Ny1 úhľadne integrované do panelu mriežky poskytujúcej prístup k nabíjaciemu portu za ním. Čierny pás po celej šírke v hornej časti nabíjacieho portu sa pri používaní rozsvieti a na prvý pohľad zobrazuje ľahko pochopiteľný stav nabíjania. Vodorovný prúžok pod linkou kapoty počas nabíjania pulzuje jemne zľava doprava, čím vytvára digitálny prúžok pripomínajúci tep. Po nabití batérie zostane svietiť. Integrované zadné svetlá sú prepojené celoplošnou LED svetelnou lištou cez dvere batožinového priestoru, zatiaľ čo ponuka lakov karosérie zahŕňa novú farbu Aqua Topaz, ktorej budú sekundovať 4 ďalšie (biela, čierna, šedá a červená). Aby tento model ešte viac odzrkadľoval svoje jedinečné postavenie v rade Honda, debutuje s novou identitou EV. Biely znak „H“ vpredu sa stal novým symbolom elektrifikácie značky Honda spolu s novým typom písma pre názov značky vzadu.

Honda e:Ny1

Nový elektromobil má podobnú veľkosť ako HR-V. Jeho vonkajšie rozmery teda sú 4387 x 1790 x 1584 mm, pričom rázvor osí kolies je dlhý 2607 mm. 18-palcové zliatinové disky, ktoré vyniknú najmä pri pohľade z profilu, sú súčasťou štandardnej výbavy.

TEST Honda HR-V 2022 - je praktická ale toto radšej neskúšajte

Interiér

Vo vnútri e:Ny1 kladie dôraz na poskytovanie komfortu vysokej úrovne a kvality v porovnaní s ostatnými SUV konkurentmi segmentu B. Kabína inšpirovaná prírodou poskytuje relaxačnú atmosféru vďaka jemnému osvetleniu, prepracovaným dizajnom sedadiel a vďaka nízkej palubnej doske aj dobrý výhľad von. Tlačidlá pre voľbu smeru jazdy sú integrované vedľa spínača ručnej brzdy v dosahu vodiča, podobne ako aj bezdrôtová nabíjacia podložka.

ssangyong-torres-evx

Palubnej doske dominuje 15,1-palcová dotyková obrazovka, ktorá poskytuje prístup k ponukám infotainmentu prostredníctvom nového dizajnu menu. To využíva štruktúru ponuky usporiadanú do troch horizontálnych zón. Horná zóna „Connect“ je domovom navigácie, hodín a parkovacích kamier. Prostredná vrstva obsahuje zónu „Driver Assist“, ktorou sa nastavuje zvuk a komunikácia. Spodná zóna „A/C“ zobrazuje všetky ovládacie prvky klimatizácie a systému difúzie vzduchu a vždy zostáva na displeji. Často používané funkcie sú vždy zobrazené najvýraznejšie pre jednoduché používanie a možno ich prispôsobiť podľa preferencií používateľa.

Honda e:Ny1

Batožinový priestor

Systém umožňuje jednoduchú integráciu aplikácií tretích strán vrátane bezdrôtového Apple Car Play a káblového systému Android Auto, zatiaľ čo Wi-Fi v aute umožňuje všetkým cestujúcim zostať v spojení aj na cestách. Bezdrôtové aktualizácie tiež zabezpečujú, že softvérovo riadená digitálna architektúra e:Ny1 zostáva aktuálna s najnovšími funkciami a aplikáciami. Digitálny prístrojový panel zase používa 10,25-palcovú obrazovku.

Honda e:Ny1

Predné sedadlá boli vyvinuté so zameraním na pohodlie. Majú preto hrubé uretánové čalúnenie, ktoré zlepšuje jazdný komfort a bočnú oporu tela pri prejazde zákrutami. K dispozícii budú v čiernej alebo svetlej syntetickej koži. Čo sa týka batožinového priestoru, ten má základný objem 361 litrov. Po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 801 litrov. Pokiaľ doň naložíte batožinu až po strechu, prevezie 1176 litrov nákladu.

Honda e:Ny1

Nová podvozková platforma

Podvozok a hnacie ústrojenstvo e:Ny1 boli navrhnuté tak, aby poskytovali sebavedomý zážitok z jazdy, ktorý spojí dušu výkonu značky Honda a výhody elektrického pohonu. Kľúčom k tomu je prvá európska aplikácia vysokovýkonnej platformy e:N Architecture F. Táto architektúra e:N, ktorá je súčasťou globálnej elektrifikačnej stratégie značky, bude v budúcnosti podporovať malé až strednej veľké elektromobily značky Honda. Písmeno F znamená front wheel drive (FWD – pohon predných kolies) a taktiež umiestnenie elektromotora vpredu.

Ostatné platformy v rámci globálneho portfólia budú ponúkané aj s možnosťami pohonu všetkých alebo len zadných kolies, pričom všetky budú postavené na rovnakých princípoch centrálnej vysokovýkonnej batérie s vysokou hustotou a kompaktného vysokovýkonného hnacieho motora, resp. motorov (pre aplikáciu pohonu všetkých kolies).

Batéria a nabíjanie

Hmotnosť pohonnej sústavy umiestnenej vpredu je aj s olejom iba 77,4 kg. Výkon elektromotora je 150 kW (204 koní), maximálny krútiaci moment 310 Nm a jeho účinnosť 92 %. S takýmito parametrami zrýchli vozidlo z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 160 km/h. Rám karosérie je vyrobený zo zmesi ocelí s vysokou pevnosťou v ťahu, pričom 47 % hmotnosti karosérie je vyrobených z týchto materiálov. Honda uvádza, že ich strategická aplikácia okolo vozidla viedla k vysokej torznej tuhosti a nízkej hmotnosti, pričom e:Ny1 je o viac ako 100 kg ľahšie ako niektorí európski konkurenti. Presnú hmotnosť vozidla však zatiaľ nepoznáme.

Honda e:Ny1

V porovnaní s modelom HR-V má e:Ny1 dodatočné vysokopevnostné vystuženie na podlahe a streche, ako aj okolo podbehov predných kolies, čo poskytuje pevnejší základ, z ktorého sa dá postaviť dynamické elektrické vozidlo. Lítium-iónová batéria má kapacitu 68,8 kWh, čo podľa normy WLTP vystačí na dojazd 412 km. Batéria sa z 10 na 80 % nabije v priebehu 45 minút, maximálny nabíjací výkon Honda zatiaľ neuvádza. No kým kapacita batérie je podobná ako u lídrov vo svojej triede, e:Ny1 by sa od nich malo odlišovať vyššou mierou konzistentnosti nabíjania. Honda e:Ny1 má špecificky vyvinutý systém dobíjania, ktorý umožňuje prevádzkovať trvalo vyššiu rýchlosť nabíjania v porovnaní s jeho konkurentmi. Zatiaľ čo niektorí výrobcovia uprednostňujú hlavne čísla rýchleho nabíjania, e:Ny1 je schopné udržať vyššiu priemernú rýchlosť počas dlhšej časti procesu nabíjania. Lineárna, vyššia rýchlosť nabíjania sa udržiava viac ako polovicu času nabíjania, s veľmi malým poklesom smerom k plnej kapacite.

Honda e:Ny1

Bezpečnosť

e:Ny1 je štandardne vybavené sadou bezpečnostných technológií Honda SENSING. Predný kamerový systém je vybavený širokouhlou kamerou s efektívnym horizontálnym pozorovacím uhlom 100 stupňov, ktorý sa kombinuje s vysokorýchlostným čipom na spracovanie obrazu na zvýšenie presnosti detekcie objektov pre brzdový systém na zmiernenie kolízie a ďalšie systémy aktívnej bezpečnosti. Ďalšia kamera je umiestnená v zadnej časti vozidla a na oboch vonkajších spätných zrkadlách, výsledkom čoho je 360-stupňové pokrytie pre stupne Advance.

New 2024 Honda e:Ny1 – Small Electric SUV

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOd 1. augusta začnú v Bratislave premávať vodíkové autobusy
Nasledujúci článokŠkoda Scala a Kamiq oficiálne (+VIDEO)