Tesla zobrala predaje v Európe útokom a za prvý polrok uspela najviac s Modelom Y. Rastú však aj iné značky, napríklad znovuzrodené MG s výrazným čínskym vplyvom.
Predaje áut v Európe za prvý polrok vzrástli. Poznáme tak tých, ktorým sa darilo najviac a ktorým o niečo menej. Medzi tých najúspešnejších patrí napríklad Tesla, darilo sa však aj MG a Škode. Tesla sa jednoducho v Európe rozbehla a výrazne zväčšuje svoj podiel na trhu. Model Y sa stal za prvý polrok najpopulárnejším osobným automobilom na starom kontinente. Nejde však iba o tento model, darí sa aj tým ostatným z portfólia americkej značky.
Podiel sa viac než zdvojnásobil
Tesle sa podarilo za prvý polrok predať 185 238 vozidiel. To ukazuje, že došlo k nárastu v porovnaní s minulým rokom o 117 %. Ak by sme sa však pozreli na celkový podiel predaných automobilov, Tesla drží 2,82 % podiel. Celkovo, ako značka, sa umiestnila na 16. priečke. Najväčšie zastúpenie má Volkswagen, Toyota a prvú trojku dopĺňa Audi. Pre zaujímavosť, česká Škoda skončila na 8. mieste.
Titul najpredávanejší model za prvý polrok v Európe ale získala už spomínaná Tesla a jej Model Y. Celkovo sa predalo viac než 136 tisíc kusov. Nasleduje na druhom mieste Dacia Sandero s viac než 123 tisíc predanými automobilmi a tretiu priečku obsadil model Volkswagen T-Roc so 111 tisíc predanými kusmi.
MG slušne rastie
Spomínali sme už obrovský nárast podielu na trhu v prípade Tesly. Netreba však zabúdať ani na iné značky. Pochvalu si určite zaslúži značka MG, ktorá si polepšila zo svojho minuloročného podielu 0,82% na 1,59 %. MG rozhodne dokáže využiť svoje meno, ktoré rezonuje v rámci Európy najmä ako odkaz minulosti. Číňania, ktorí vlastnia pôvodne britskú značku, ponúkajú zaujímavé a aj cenovo dostupné automobily, čo na klientelu v rámci Európy zjavne funguje. Ide o ukážku toho, ako sa aj čínski výrobcovia automobilov dokážu presadiť a zvyšovať podiel svojich výrobkov na trhu.