Domov SPRÁVY News Porsche 911 S/T má motor z GT3 RS a manuálnu prevodovku

Porsche 911 S/T má motor z GT3 RS a manuálnu prevodovku

Takáto kombinácia tu ešte nebola. Vysokootáčkový motor z 911 GT3 RS v spojení s manuálnou prevodovkou – Porsche oslavuje 60. výročie modelu 911 špeciálnou edíciou postavenou pre maximálny pôžitok z jazdy, pričom vznikne iba v limitovanom počte kusov.

Pri príležitosti špeciálneho výročia ikonického športového vozidla 911 inžinieri vo Weissachu navrhli vysoko puristický športový automobil venovaný číremu pôžitku z jazdy. Exkluzívny jubilejný model s označením Porsche 911 S/T spája silné stránky 911 GT3 s balíkom Touring Package a 911 GT3 RS a prináša jedinečnú kombináciu agility a jazdnej dynamiky. Kombinuje atmosférický 4,0-litrový boxer motor s výkonom 525 koní s manuálnou prevodovkou s krátkymi prevodmi. Dopĺňa to rozhodne ľahká konštrukcia a nastavenie podvozku optimalizované pre agilitu a jazdné vlastnosti. Model 911 S/T váži iba 1 380 kilogramov (pohotovostná hmotnosť podľa DIN vrátane všetkých kvapalín), čo z neho robí najľahší model generácie 992.

Porsche 911 S/T

Historické korene

Dizajn jubilejného modelu zahŕňa skúsenosti značky Porsche z motoristického športu. To sa odráža v jeho mimoriadne svižnom a agilnom ovládaní, ktoré je navrhnuté pre maximálny pôžitok z jazdy na kľukatých okresných cestách. Porsche 911 S/T reaguje na príkazy vodiča okamžite. Každý pohyb volantom, každé stlačenie plynu alebo brzdy je realizované okamžite a s dokonalou presnosťou. Na rozdiel od 911 GT3 RS sa vývoj 911 S/T nezameral na používanie na trati, ale skôr na jazdy po verejných cestách.

Porsche 911 S/T

Názov označuje model 911 S/T ako potomka verzie prvej generácie 911, ktorá je obzvlášť zameraná na výkon. Od roku 1969 Porsche ponúkalo špeciálnu pretekársku verziu 911 S. Interne sa tieto vozidlá nazývali 911 ST. Úpravy podvozku, kolies, motora a karosérie výrazne zlepšili akceleráciu, brzdenie, trakciu a priľnavosť v zákrutách. Veľké spojlery a iné aerodynamické pomôcky sa v týchto modeloch ešte nepoužívali. Nová 911 S/T preberá ducha pôvodného 911 S (ST) a prenáša ho do súčasnej modelovej generácie Porsche 911. Jubilejný model kombinuje prvky 911 GT3 RS s karosériou 911 GT3 Touring.

Porsche 911 S/T

Ľahká konštrukcia od krídel až po spojku

Okrem iných opatrení dosahuje 911 S/T svoju mimoriadne agilnú a priamu ovládateľnosť prostredníctvom konzistentného dizajnu. Predná kapota, strecha, predné blatníky a dvere s výraznými vstupnými otvormi sú vyrobené z ľahkého plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP). To isté platí pre ochranný rám proti prevráteniu, stabilizátor zadnej nápravy a výstuhy na zadnej náprave. Porsche vybavilo 911 S/T magnéziovými kolesami, systémom PCCB, lítium-iónovou štartovacou batériou a odľahčeným sklom. So zníženou zvukovou izoláciou, absenciou riadenia zadnej nápravy a úsporou hmotnosti hnacieho ústrojenstva dosahuje 911 S/T pohotovostnú hmotnosť 1 380 kg, čo je o 40 kg menej ako 911 GT3 Touring, taktiež s manuálnou prevodovkou.

Inžinieri pre Porsche 911 S/T vyvinuli novú ľahkú spojku. V spojení s jednohmotovým zotrvačníkom znižuje hmotnosť rotujúcej hmoty o 10,5 kg. To výrazne zlepšuje odozvu atmosféricky plneného motora typu boxer. V spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s kratším prevodovým pomerom ako v 911 GT3 poskytuje vysokootáčkový motor v 911 S/T ešte väčšiu bezprostrednosť vo svojej dynamike. Model 911 S/T zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Dosahuje maximálnu rýchlosť 300 km/h. Vzrušujúci zážitok z jazdy umocňuje presvedčivá zvuková kulisa štandardného ľahkého športového výfukového systému. Model 911 S/T je jediným modelom 911 súčasnej generácie, ktorý kombinuje konštrukciu prednej nápravy s dvojitým priečnym ramenom s viacprvkovou zadnou nápravou bez riadenia zadnej nápravy. Podľa toho boli vyladené aj tlmiče a riadiace systémy.

Porsche 911 S/T

Aerodynamika 911 S/T je tiež optimalizovaná pre verejné cesty a nie na pretekársku dráhu. Súčasťou štandardnej výbavy sú 20-palcové (vpredu, rozmer pneumatík 255/35 ZR20), 21-palcové (zadné, rozmer pneumatík 315/30 ZR21) magnéziové kolesá so stredovým zámkom aj sedadlá vyrobené z CFRP.

Porsche 911 S/T

Dizajnový balík Heritage

Porsche 911 S/T je možné objednať s voliteľným balíkom Heritage Design Package s novou farbou exteriéru Shoreblue Metallic a farbe diskov kolies Ceramica. Na dvere je možné aplikovať štartovacie číslo od 0 do 99, ako aj dekoračnú fóliu. Erb Porsche v klasickom dizajne z originálu 911, ktorý zdobí prednú časť, kryty nábojov, volant, opierky hlavy a kľúč od auta, podčiarkujú historické korene 911 S/T.

2024 Porsche 911 S/T Exhaust Sound

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 10

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Mercedes-AMG SL 63 – brúsi si zuby na Porsche
Nasledujúci článokVyskúšal som BMW M Mixed Reality, najlepšiu hru na svete