Domov SPRÁVY News Toto ste vedeli? Porsche 911 so štyrmi turbami bolo realitou!

Toto ste vedeli? Porsche 911 so štyrmi turbami bolo realitou!

Porsche 911 Turbo (991)

Porsche kedysi skutočne vyvinulo prototyp 911 so štyrmi turbami. Projekt však dostal stopku. Prečo sa nedostalo do sériovej výroby? 

Porsche 911 patrí k ikonám motoristického sveta, ktorá je na trhu už od roku 1964. Za ten čas vzniklo niekoľko generácii, ako aj skoro nekonečný počet rôznych variantov. Od základnej Carrery cez Turbo S, až po vrcholné GT2 RS. Ako sa však s odstupom času ukazuje, v minulosti sme prišli o niekoľko zaujímavých modifikácií. Máme tým na mysli variant so štyrmi turbami, ktorý bol tiež na stole. Nejde o žart, ale o reálny prototyp, ktorý Nemci postavili a vážne zvažovali jeho výrobu. Prečo tento motor nedostal zelenú?

Azda najznámejšími automobilmi so štyrmi turbodúchadlami sú modely značky Bugatti, ktoré technológiu so sekvenčným nastavením využívajú už od Veyronu, ktorý koncern VW odhalil v roku 2005.

Po takmer 30 rokoch od jeho predstavenia sa dozvedáme, že Porsche vyvinulo technológiu sekvenčného preplňovania štyrmi turbodúchadlami niekoľko rokov pred hyperšportom z Molsheimu a v jeho 8,0-litrovom motore W16 bola použitá technológia, ktorej priekopníkom malo byť práve Porsche. (V prípade sekvenčného preplňovania agregát využíva dve menšie turbodúchadlá pri nižších otáčkach a dve väčšie pri vyšších otáčkach. Cieľom je znížiť oneskorenie nástupu plniaceho tlaku bez toho, aby sa znížil výkon pri vysokých otáčkach).

Porsche 911 (991)
Porsche 911 Turbo (991)
Porsche 911 so štyrmi turbami mohlo byť realitou

Tieto informácie prezradil projektový manažér Porsche, Marcos Marques. Zároveň tvrdí, že o modeli 911 so štyrmi turbami sa reálne uvažovalo pri generácii 991, ktorá bola na trhu v rokoch 2012 až 2019. Toto riešenie však malo mať niekoľko problémov, ktoré sa nedali prehliadnuť. Jedným z nich bol fakt, že systém zaberal príliš veľa priestoru, a to aj napriek tomu, že všetky štyri turbodúchadlá boli malé. Marques tiež spomenul, že turbá by boli zraniteľné v prípade, že by do vozidla niekto zozadu narazil.

„Takmer sme túto technológiu použili v 991 Turbo, pretože vo väčšine aspektov fungovala vážne dobre. Trojlitrový plochý šesťvalec produkoval veľmi slušný výkon, ale tiež vysoký krútiaci moment, pretože preplňovanie bolo sekvenčné, takže pokrývalo väčšinu rozsahu otáčok. Bola to škoda, pretože výsledky boli vynikajúce.“

Do väčších detailov Marcos Marques nezachádzal, takže konkrétne hodnoty výkonu či krútiaceho momentu neprezradil. Rozhodnutie automobilky ponechať tento variant len vo fáze prototypu určite nebudeme spochybňovať, no bolo by zaujímavé vidieť tento model aj v produkčnej verzii a na cestách.

Porsche 911 Turbo S (991)

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJThe Intercooler
Predchádzajúci článokLand Rover Defender dostane menšieho súrodenca. Príde však s elektrickým pohonom
Nasledujúci článokCadillac Celestiq americký Rolls-Royce? Cenovkou určite