startstop

Test: Nový Peugeot 408 s trojvalcom je …

Štýl je pre nový Peugeot 408 na prvom mieste. Ostré línie, bojový postoj a pod kapotou – trojvalec. Stačí mu na oslovenie zákazníkov, alebo je kameňom úrazu?

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=yuP2oHYQizw]

Dlhé roky Peugeot produkoval autá, ktoré príliš veľa krásy nepobrali. Boli akoby príliš odvážne, ale zároveň nie v tom dobrom zmysle. Potom prišiel zlom a razom Peugeot prináša jedno sebaisté expresívne auto za druhým. Dizajnom v dobrom vyrážajú dych a nová 408 je toho najlepší príkladom. Aj v pomerne nevýraznej farbe dokázala na seba strhávať pohľady.

Dobre známy interiér

Pritom vo vnútri je to v podstate 308. Iba s priestorom na hlavu budú mať vyšší pasažieri problém, ale vykompenzovala to skvelým priestorom na nohy. Ani kufor nijako výrazne netrpí. Keďže mu neuberá z priestoru žiadna batéria, máte k dispozícii skvelých 536 litrov. Ak máte príplatkové ozvučenie Focal, tak 508 litrov.

Foto: startstop.sk

 

Ako sme spomínali, interiér je úplne prebratý z 308, takže niekoho sklame koncepcia i-Cockpit, ale drvivú väčšinu poteší extra obrazovka na skratky pre infotainment. On samotný prešiel generačným vylepšením a je o sveteľné roky lepší, než v minulosti.

Motorová ponuka nenadchne

Ale poďme k tomu trojvalcu pod kapotou. Benzínová 1,2 PureTech je vašou jedinou voľbou, ak nechcete plug-in hybrid. A práve to je veľmi tvrdá motorová politika, ktorú Peugeot (zrejme proti svojej vôli) musel podstúpiť. Ponúka výkon 96 kW (130 k) a 230 Nm. Spojená je výhradne s 8 stupňovým automatom a na 100ku zrýchli za 10,4 sekundy. A to zďaleka nie je číslo, na ktoré toto auto vyzerá. Predstavte si časy, kedy by ešte do 408 mohol ísť motor, aký mala napríklad 308 GTi.

Foto: startstop.sk

Ale späť do reality. Hodnota zrýchlenia síce nie je najlepšia, ale pri pružnom zrýchlení je na tom oveľa lepšie. Prevodovka vie rýchlo zareagovať na pokyn z plynového pedálu a turbo fúkne dosť na to, aby ste zvládli predbiehacie manévre. Len zas netreba byť prehnane optimistický. Mnoho ľudí považuje za negatívum zvuk trojvalcov, ale mne sa naopak polovičný šesťvalec celkom páči a v režime Sport aspoň akusticky navodil pocit akcie.

Obratný lev

Pochváliť musím podvozok a pre mestské určenie aj riadenie. Je príjemne ľahké, čo sa hodí pre manévrovanie v úzkych uliciach. Podvozok je naladený tuhšie, ale nie tak, aby bol nekomfortný. V zákrutách sa nijako výrazne nenakláňa a je dobre čitateľný v každom momente.

Foto: startstop.sk

Spotreby sa budú pri bežnom jazdení pohybovať na hodnote 7 litrov. Nijako úmorná preň nie je ani diaľnica, kde pri 130tke točí 2 300 otáčok. Ak ešte posuniete ručičku o ďalším 10 kilometrov, dostanete sa na 2 400 otáčok. Vďaka 52 litrovej nádrži by ste mali prejsť na jedno natankovanie približne 700 km.

Svetlá budúcnosť?

Peugeot 408 je nádherné auto, s hodnotným interiérom a slušným vnútorným priestorom. Ale ponuka motorov mu výrazne komplikuje život. Trojvalec celkom nie je motor pre takéto auto a ako sme zistili v teste plug-in hybridu, jeho spotreby nie sú tak zázračné, aby ste si priplatili. Vo finále tak asi bude lepšie počkať, čo prinesie budúcnosť. Je isté, že príde full elektrická verzia a údajne sa chystá aj samonabíjací hybrid, ktorý by mohol prísť s výhodnou cenou a silou, hodnou leva s takouto hrivou.

TECHNICKÉ ÚDAJE Peugeot 408
Usporiadanie a počet valcov R3
Zdvihový objem 1 199 cm3
Max. výkon 96 kW / 130 k
Max. krútiaci moment 230 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 687 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 848 mm
Výška 1 478 mm
Rázvor náprav 2 787 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 467 kg
Objem batožinového priestoru 508 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,4 s
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 7,4 l/100 km
Diaľnica 7,5 l/100 km
Okresky 6,7 l/100 km
Objem palivovej nádrže 52 l
CENA
Základná cena modelu 33 990 €
Cena testovanej verzie od 36 690 €

 

 

Exit mobile version