Mám taký pocit, že viaceré automobilky momentálne prežívajú dobré časy. Jednou z nich je aj španielsky SEAT. Ak neveríte, čítajte ďalej!

Rok 2017 v číslach

Minulý rok bol pre SEAT naozaj výnimočný. Pozrime sa na najhlavnejšie míľniky:

  • Rekordný obrat 9,552 miliardy EUR, čo je o 11,1 % viac ako v predchádzajúcom roku (2016: 8,597 miliardy EUR),
  • Po zdanení si prišiel na pekných 281 miliónov EUR, teda o 21,3 % viac ako v roku 2016 (232 miliónov),
  • Cash flow z operatívnych aktivít vzrástol na 947 miliónov EUR a dosiahol tak historickú úroveň,
  • 460 400 predaných vozidiel (najvyššia úroveň od roku 2001).

Nuž, a niet preto divu, že vďaka týmto číslam sa stal najrýchlejšie rastúcou značkou v Európe. Len pre zaujímavosť, od roku 2013 jeho obrat vzrástol takmer o 50 %.

Predseda predstavenstva povedal: „Môžeme sa tešiť z výsledkov roka 2017, no nesmieme sa nimi uspokojovať. Spolu sme uzavreli periódu konsolidácie a teraz je čas pozrieť sa do budúcnosti s ambíciami ďalšieho rastu.“

ssangyong-torres-evx

Investícia do budúcnosti

Aby sme však neostali len pri ziskoch, musíme povedať, že SEAT sa nebráni ani veľkým investíciám určeným na náklady a výskum.

V roku 2017 vyčlenil 962 miliónov EUR na investície a náklady na výskum a vývoj, čo je o 11,6 % viac ako v roku 2016 (862 miliónov EUR) a predstavuje 10,1 % celkového obratu značky. Z tejto sumy je 464 miliónov EUR vyhradených výlučne na výskum a vývoj. Táto investícia je zároveň aj najvyššia za posledných 25 rokov. SEAT tak patrí k popredným priemyselným investorom v Španielsku.

Holger Kintscher, člen predstavenstva SEAT, S.A. pre financie, IT a organizáciu zvýraznil, že „v roku 2017 sme zlepšili všetky naše hlavné hospodárske ukazovatele. SEAT pokračuje v investíciách do svojej budúcnosti a to prináša vynikajúce výsledky. Sme trvalo udržateľnou spoločnosťou a sme pripravení na výzvy budúcnosti a na financovanie našich rastových plánov.“

4 piliere

Počas svojej prezentácie plánov do budúcnosti Luca de Meo povedal, že rast spoločnosti bude založený na štyroch pilieroch: „viac značiek, viac trhov, viac automobilov a viac energií.“

1. VIAC ZNAČIEK

Že to nie sú len reči nám SEAT potvrdil aj na autosalóne v Ženeve, kde svetu predstavil novú značku CUPRA. Ako iste viete, jedná sa o športovú odnož španielskej automobilky, ktorá ale odteraz pôsobí samostatne.

2. VIAC TRHOV

Luca de Meo podčiarkol aj globalizáciu značky SEAT ako ďalší pilier stratégie rastu. Značka je zastúpená vo vyše 80 štátoch, no iba 15 % predaja pripadá na regióny mimo Európy. Preto sú strategickými regiónmi rastu Severná Afrika, kde SEAT vedie projekt montáže vozidiel koncernu Volkswagen v Alžírsku, ako aj Latinská Amerika a Mexiko, kde spoločnosť študuje uskutočniteľnosť výroby. Okrem toho nedávno značka vstúpila na nové trhy – do Nórska a na Nový Zéland, čím je už zastúpená na všetkých piatich kontinentoch. SEAT sa podieľa aj na spoločnom podniku vytvorenom Volkswagen Group China a JAC poskytnutím technickej podpory a svojho know-how v oblasti výskumu, vývoja a dizajnu.

3. VIAC AUTOMOBILOV

Pre pokračovanie rastu SEAT ďalej rozšíri svoj modelový program. Luca de Meo oznámil, že „SEAT do roku 2020 uvedie každých šesť mesiacov nový model“ a tiež oznámil, že „rok 2020 bude rokom elektrifikácie, kedy SEAT uvedie Leon novej generácie s pohonom plug-in hybrid, ktorý sa bude vyrábať v závode Martorell a bude mať elektrický dojazd najmenej 50 kilometrov, ako aj prvý plne elektrický model značky, skonštruovaný na báze stavebnice elektromobility MEB koncernu Volkswagen.“ Prvý elektromobil SEAT, ktorý bol na tlačovej konferencii predstavený vo videu, bude mať konkurencieschopnú cenu, dojazd do 500 kilometrov a bude vybavený najmodernejšou konektivitou a systémom infotainmentu. Elektromobil SEAT bude disponovať schopnosť automatizovanej jazdy minimálne na úrovni Level 2.

4. VIAC ENERGIÍ

V tejto sfére má SEAT taktiež smelé plány. Predseda predstavenstva SEAT opätovne potvrdil zámer značky vyrábať automobily poháňané stlačeným zemným plynom (CNG).  „Vedieme projekt technického vývoja automobilu na CNG v rámci koncernu Volkswagen. Modelom Arona TGI tento rok uvedieme na trh prvé SUV na svete poháňané stlačeným zemným plynom.“

Veľa šťastia

Tak takto nejako vyzerá stratégia tejto španielskej automobilky na dosiahnutie minimálne takých čísel, ako v roku 2017. Či sa jej to podarí alebo nie, ukáže blízka budúcnosť. Vyzerá to však veľmi nádejne. Prajeme veľa šťastia!

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPriamo z Pekingu, nový VW Touareg
Nasledujúci článokMotory Podsvetia: Roman Deák a Mercedes ML 430