Je vám ľúto vyhodiť veľa peňazí za nové auto? Vedeli ste, že počas prvých 24 mesiacov stratí nové auto najviac percent zo svojej pôvodnej hodnoty? Toto číslo môže pokojne dosiahnuť až 40 %.
Ceny nových áut prudko rastú a dnes už ani povestnú Fabiu nekúpite pod 15 000 €. Teda možno áno, ale prakticky bez výbavy. Kompaktné mestské autá s cenovkou jemne míňajúcou magickú hranicu 10 000 € zmizli ako jarný sneh. Renault Clio je na tom podobne a za dobre vybavenú verziu zaplatíte bezmála 20 000 €. Nie vždy však musíte siahnuť po novom aute. Oplatí sa poobzerať sa po predvádzacích kúskoch alebo málo jazdených vozidlách.
Práve druhej menovanej kategórii sa budeme v tomto článku venovať. Jazdené vozidlá s nájazdom do 30 000 km sú skutočne atraktívnou voľbou. Častokrát ide o autá po krátkom operatívnom leasingu, ktoré majú za sebou len niekoľko desiatok tisíc kilometrov najazdených počas pár rokov.
Nebojte sa
Zahodiť môžete akékoľvek predsudky, pretože týmto autám bola so 100 % istotou venovaná pozornosť autorizovaného servisu. Pravidelné návštevy a dodržiavanie servisných intervalov sú totiž priamo ukotvené v leasingovej zmluve. A tak sa môžete spoľahnúť na perfektný stav týchto vozidiel. Nehovoriac o skutočne chabých nájazdoch, pri ktorých sa auto stihlo akurát tak dobre zabehnúť. Častokrát sú takéto vozidlá ešte stále vo fabrickej záruke.
V tomto teste jazdeniek sme sa pozreli na pomerne nový Renault Clio aktuálne generácie. Piata generácia je na trhu od roku 2019 a po štyroch rokoch sme sa dočkali faceliftu. Presne to je ideálny čas obzrieť sa po prvých jazdených kúskoch a ušetriť tak niekoľko tisíc eur.
Stále ako nové auto
Aktuálne je Renault Clio technologicky nesmierne vyspelé malé auto, ktoré v mnohom dobehlo nemecké koncernové bratstvo (Fabia, Polo, Ibiza, A1). Nebojíme sa prehlásiť, že v mnohých aspektoch ich dokonca prekonáva. Paleta ponúkaných motorizácií je neuveriteľne pestrá, okrem benzínových troj a štvorvalcov ste mohli siahnuť aj po naftových agregátoch. Zabudnúť nemôžeme ani na hybridné verzie či čiastočne elektrifikované pohonné sústavy.
Hladké litrové trojvalce s manuálnymi prevodovkami sú ideálnou voľbou na krátke trasy a dochádzanie z prímestských satelitov. Pre ideálny pomer dynamiky, spotreby a ceny odporúčame siahnuť po nami testovanej verzii 1.0 TCe s výkonom 67 kW. Auto je dostatočne živé, obzvlášť s manuálnou prevodovkou. Pokiaľ obľubujete dávku výkonu navyše a dynamický štýl jazdy, štvorvalec 1.33 naladený na 96 kW je skvelou voľbou, siahnuť môžete aj po výkonnejšej verzii so 103 kW, no rozdiel nie je príliš citeľný.
Hybridné verziu sú stále pomerne dosť drahé, aj keď ponúkajú najviac výkonu a najnižšiu spotrebu, obzvlášť v meste. Naftové motorizácie sú fajn, ale ku charakteru tohto auta sa jednoducho nehodia.
Skvelý kompromis
Aj stredne vybavené Clio ponúka kvantum asistenčných a komfortných prvkov výbavy, nehovoriac o nadčasovom a kvalitnom interiéri. Renault na sebe zapracoval a materiálové vypracovanie Clia posúva latku opäť vyššie. Väčšina kontaktných plôch je z mäkčených materiálov a po ergonomickej stránke mu nemáme čo vytknúť.
Digitálny prístrojový štít je takmer samozrejmosťou, rovnako ako aj displej infotainmentu. Vôbec nemusíte vyhľadávať vrcholné verzie s masívnym vertikálnym displejom, postačí vám aj jednoduchšia horizontálna verzia, ktorá obsahuje väčšinu funkcií. Nehovoriac o dokonalom paneli klimatizácie s intuitívnymi otočnými ovládačmi. Celé to podčiarkujú výborné jazdné vlastnosti a komfortne naladený podvozok, ktorý zvláda aj agresívnejšiu jazdu. No nesmiete to prehnať s príliš veľkým obutím, ideálne sú 16-palcové disky.
Podobne vybavené nové Clio by vás stálo takmer 19 000 €, čo predstavuje možnú úsporu až 6 000 €. A to už nie je málo peňazí, obzvlášť ak si uvedomíme, že nami testovaný kúsok neprekonal ešte ani nájazd 30 000 km. Auto tak môžeme považovať za ideálne zabehnuté a pripravené najazdiť ďalších 100 000 km bez akéhokoľvek radikálneho zásahu.