Škoda na jeseň tohto roka pripravuje dve zásadné premiéry. Predstaví úplne nové generácie modelov Kodiaq a Superb. Na základe špionážnych záberov maskovaných prototypov sme vytvorili ilustrácie, ako by tieto novinky mohli vyzerať v produkčnej podobe.
Kodiaq sa bude naďalej vyrábať v továrni Škoda Auto v Kvasinách. SUV, ktoré sa prvýkrát predstavilo v roku 2016, je nesmierne úspešným vozidlom. Doteraz sa ho predalo viac ako 740 000 kusov. Vzhľad Kodiaqu by sa mohol uberať smerom k dizajnu elektromobilu Enyaq, vyznačoval by sa teda svetlometmi s ostrými hranami, podsvietenou maskou chladiča a svetelnou linkou opticky spájajúcou prednú časť po celej svojej šírke. Vzadu si Kodiaq ponechá svetlomety v tvare písmena C a výrazný strešný spojler, zatiaľ čo lišta s odrazovým sklom sa presunie k zadnému nárazníku.
Pohony
Kodiaq druhej generácie dostane nielen benzínové a naftové motory, ale aj plug-in hybridný a mild-hybridný pohon. Základným benzínovým motorom sa stane 1,5 TSI s výkonom 150 koní s mild-hybridnou technológiou, turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek a systém automatického odpájania dvoch valcov pri nízkej záťaži. Silnejšou alternatívou bude 2,0 TSI s výkonom 204 koní a pohonom všetkých kolies. Naftový motor 2,0 TDI bude disponovať najvyšším výkonom 150 alebo 193 koní a tiež pôjde v prípade silnejšej verzie o štvorkolku. Výkon plug-in hybridu bude 204 koní.
Základným stavebným prvkom tohto zo siete nabíjateľného hybridu bude 1,5 TSI a elektromotor. Pôjde výhradne o vozidlo s pohonom predných kolies, o prenos krútiaceho momentu na kolesá sa postará šesťstupňové DSG-čko. Vďaka akumulátoru s kapacitou až 25,7 kWh bude môcť Škoda Kodiaq prejsť na elektrinu vyše 100 km, pritom okrem palubnej nabíjačky s výkonom 11 kW sa bude môcť batéria dobíjať aj jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom až 50 kW.
Škoda Kodiaq druhej generácie dostane chladený duálny Phone Box umožňujúci nabíjať dva mobilné telefóny naraz so zvýšeným nabíjacím výkonom 15 W. Prvýkrát sa v modeli Kodiaq objavuje odkladacia priehradka v zadnej časti stredového tunela s držiakom nápojov a taktiež čistič displeja pre dotykové obrazovky. Typický dáždnik a škrabka na ľad budú po novom vyrobené z udržateľných materiálov. S dĺžkou 4 758 mm prekoná nový Kodiaq predchádzajúcu generáciu o 61 mm. V sedemmiestnej verzii budú mať cestujúci v treťom rade sedadiel o 15 mm viac miesta nad hlavou, a to 920 mm. Objem batožinového priestoru bude od 340 litrov v prípade sedemmiestnej verzie až po 910 litrov v prípade variantu s piatimi sedadlami.
Superb
Štvrtá generácia Superbu má na čo nadväzovať. Predchádzajúce modely tomuto menu urobili skvelú značku. Prvá generácia v modernej histórii značky (meno Superb totiž Škoda používala aj v tridsiatych rokoch minulého storočia) sa predstavila v roku 2001. Za sedem rokov produkcie sa jej vyrobilo 137 000 kusov. Druhá generácia priviezla v roku 2008 aj karosársky variant Combi a verziu s pohonom všetkých kolies. Táto generácia si našla viac ako 618 000 zákazníkov. V roku 2015 prišla na trh tretia generácia, ktorá v priebehu svojho modelového života dostala plug-in hybridné prevedenie. Zatiaľ sa tejto generácie predalo cez 777 000 kusov. Kým doterajšie tri generácie modelu Superb sa vyrábali v Česku, štvrtá bude vznikať v Bratislave.
Superb dorazí opäť ako liftback aj ako kombi. „Model Superb je vlajkovou loďou nášho portfólia vozidiel so spaľovacími motormi. Vo svojej štvrtej generácii bude aj naďalej stanovovať latku v oblasti komfortu i priestoru, a to tak vo verzii liftback, ako aj vo verzii kombi,“ hovorí k novej generácii tradičného modelu predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto Klaus Zellmer. Superb štvrtej generácie dostane okrem nového designu aj prepracovaný interiér a špičkové technológie. Auto bude opäť lákať na veľkorysú ponuku vnútorného priestoru v kombinácii s komfortnými prvkami výbavy. Pod kapotou by sme mali nájsť benzínové aj vznetové motory, plug-in hybridné aj mild-hybridné pohonné ústrojenstvá.
Očakávame, že po vizuálnej stránke bude predná časť dynamickejšia ako doteraz. Profil si zachová elegantné a čisté línie. Zadná časť dostane subtílnejšie svetlomety, nakladacia hrana kufra bude položená nižšie a aerodynamiku bude vylepšovať decentný spojler na veku batožinového priestoru.