V našej rubrike o mafiánskych motoroch sa v ďalšom článku pozrieme na zrejme najznámejšieho slovenského mafiánskeho bossa, Miroslava Sýkoru. Bol považovaný za prvého vedúceho bratislavského podsvetia. Rozoberieme si tiež jeho auto, veľký Hummer H1.

O Sýkorovi je známe, že mal údajne prsty v únose a  smrti Róberta Remiáša. Táto udalosť sa momentálne opäť dostáva do popredia v súvislosti s úkladnou vraždou novinára Jána Kuciaka. Podľa neverifikovaných informácií mal Sýkora požiadať vykonávateľa Jozefa Roháča, aby zabezpečil výbušninu a umiestnil ho pod vozidlo BMW 325i Tourer, ktoré patrilo manželke Remiáša. V priebehu vyšetrovania sa však objavilo niekoľko ďalších mien, ktoré mohli stáť za vykonaním tejto vraždy.

Miroslav Sýkora sa snažil na ulicu vychádzať výlučne v nočných hodinách. Paradoxne bol zavraždený za bieleho dňa 7. februára 1997 pred Holiday Inn v bratislavskom Ružinove. Táto vražda odštartovala v slovenskom podsvetí sériu ďalších vrážd. Z popravy boli obvinení štyria muži. V samotnej kauze vypovedal aj doživotne odsúdený boss banskobystrického podsvetia, Mikuláš Černák.

1994 Hummer H1 6.5L Turbo Diesel SOLD

Štvormiestny Hummer H1 s pohonom 4×4 bol v 90-tych rokoch pomerne dosť rozšírený na slovenských cestách. Jedným z majiteľov bol aj Miroslav Sýkora. Vojenské vozidlo z Ameriky vyvolalo po uvedení na trh mnoho kritiky, ale aj mnoho chvál. Prvýkrát bola H1 uvedená na trh v Severnej Amerike presne pred 26 rokmi. Celková dĺžka vozidla bola 4686 mm, šírka 2197 mm a výška takmer 2000 mm. Vyrobených ich bolo takmer 12 000.

Pod kapotou mal Sýkorov Hummer 6,2 litrový vznetový vidlicový osemvalec kombinovaný s trojstupňovou automatickou prevodovkou. V roku 1994 nahradil tento nie veľmi úspešný motor 6,5 litrový osemvalec so štvorstupňovým automatom. Hummer pochopiteľne vynikal v teréne, vozidlo dokázalo vystúpiť až na 60%(stúpanie) kopec.

V roku 2006 bola zastavená sériová výroba prvého Hummeru H1. Produkcia samotného „humvee“ však pokračovala. Spoločnosť AM General obnovilo výrobu kompletných vozidiel a nová verzia sa volala HMMWV V1 Gorilla.

Neprehliadnite predchádzajúci článok – Roman Deák a ML430

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

CEZZdroj
Predchádzajúci článokBack in time: Nissan Skyline GT-R R32 – milovaný aj nenávidený.
Nasledujúci článokTEST Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 2018 s automatom