Držte si klobúky, prichádza nová verzia Ford Mustang GTD. Nejde však iba o dizajnovú úpravu a agresívny vzhľad. Ford ponúka týmto modelom násobne viac. Milovníci silných motorov a obrovského výkonu si rozhodne prídu na svoje. Na cenu sa ani nepýtajte.
Na začiatok treba povedať, že Ford Mustang GTD patrí medzi štandardné cestné autá. Dobre, možno nie medzi tie najštandardnejšie, ale rozhodne je určené pre jazdenie v bežnej premávke. Aj napriek tomu má však veľmi blízko k motoršportu. Ak by sme chceli celý popis modelu GTD zjednodušiť, ide o civilnú verziu modelu GT3, ktorý by mal už na budúci rok štartovať na vytrvalostných pretekoch v Le Mans.
Na ceste musí sedieť
Ford jednoznačne dokazuje, že sa ostrých derivátov modelu Mustang nebojí. Preto predstavil už pre aktuálnu siedmu generáciu modely ako GT4, Dark Horse R a následne aj model GTD. Model GTD má množstvo aerodynamických doplnkov, ktoré vidíme už na prvý pohľad. Toto auto rozhodne neskrýva svoj agresívny zovňajšok a schopnosti.
Navyše k dispozícii by mal byť aj aerodynamický balíček za príplatok. Tento balíček má zahŕňať aktívne zadné krídlo, kryt podvozku z uhlíkových vlákien a hydraulicky ovládané predné klapky. Na váhu sa myslelo aj v prípade karosérie, keďže má viacero dielov z karbónu. Model Mustang GTD dostal aj kované disky kolies vo veľkosti 20 palcov. Ich šírka 325 mm vpredu a 345 mm vzadu by mala zaručovať veľmi dobrú stabilitu na vozovke.
Iná koncepcia
Ford ponúka spolu s modelom GTD aj semi-aktívny podvozok, ktorý umožní meniť svetlú výšku vozidla aj tuhosť pružín. V režime určenému pre okruh sa dokáže znížiť svetlosť podvozku až o 40 mm. V štandardnej výbave nájdeme karbón-keramické brzdy a zadné zavesenie typu push-rod. Pod kapotou nesmie chýbať benzínový osemvalec s kompresorom a celkovým objemom 5,2 litra. Výkon by mal preliezť cez hodnotu 800 koní.
Pre model Mustang GTD sa inžinieri rozhodli použiť aj špecifické riešenia, ktoré bežné Mustangy nemajú. Medzi takéto riešenie patrí napríklad aj koncepcia zvaná transaxle. To znamená uloženie motora vpredu a prevodovky vzadu. Cieľom bolo lepšie váhové rozloženie, čo v prípade modelu GTD nie je ďaleko od 50:50. Transaxle a semi-aktívny podvozok však odobrali z tohto modelu batožinový priestor.
Postavte sa do radu
Ford sa rozhodne chystá vyslať model Mustang GTD aj do zeleného pekla na Nordschleife. Majú za cieľ zvládnuť jedno kolo pod 7 minút a potrápiť tak aj viaceré superšporty z Európy. Pohľad do interiéru zatiaľ zostáva záhadou. Predpokladá sa však využitie alcantary, karbónu a chýbať nesmú ani športové sedadlá Recaro.
V prípade tohto modelu rozhodne pôjde o limitovanú edíciu. Počet kusov zatiaľ ešte Ford nezverejnil, no čo už zverejniť stihol, je jeho cenovka. Tento Mustang stojí zhruba 300 tisíc dolárov. A ďalšou dôležitou správou pre potenciálnych záujemcov je, že Ford si vyberie, komu toto auto predá. Takže šup-šup postaviť sa do radu.