startstop

Legendárny roadster Shelby Cobra znovu ožíva

Legendárny roadster Shelby Cobra môžeme s čistým svedomím zaradiť do zástupu tých najikonickejších a najobdivovanejších automobilov na svete. V týchto časoch legenda zo 60. rokov ožíva, iba v trošku modernejšom prevedení. Čo prinesie toto vzkriesenie?

Legendárny roadster ožíva. Shelby Cobra dostane súčasnejší vzhľad, ale zachová si všetky svoje charakteristické črty. Spoločnosť Classic Recreations dokonca získala aj oficiálnu licenciu na produkciu tohto modelu. Nejde tak iba o repliku, ale o oficiálne pokračovanie výroby tohto modelu. Tento znovuzrodený model dostal pomerne dlhý názov – Diamond Edition Carbon Fiber Shelby Cobra Race Car. Prichádza ako oslava 60. výročia prvej Cobry.

Nízka hmotnosť a obrovská porcia výkonu

Panely karosérie vyrobili čisto z uhlíkových vlákien. Celá karoséria tak má veľmi nízku hmotnosť a váži iba 40 kilogramov. Z tejto nízkej váhy získava výhody automobil ako celok, ktorý váži iba 1 040 kilogramov. K tejto nízkej hmotnosti sa pripája aj slušný výkon. Pod kapotou totiž nájdeme motor Coyote Aluminator V8 s objemom rovných päť litrov od divízie Ford Racing.

Motor dostal preplňovanie kompresorom Magnuson, riadiacu jednotku značky MoTeC a generuje výkon neskutočných 1 014 koní, respektíve 746 kW. Krútiaci moment dosahuje 1 016 Nm. Motor posiela výkon na zadnú nápravu prostredníctvom manuálnej 6-stupňovej prevodovky Tremec. Z 0 na 100 km/h zrýchli Cobra za 3,9 sekundy a celkovo vytiahne maximálnu rýchlosť 306 km/h.

Na cesty nie

Úplne nový by mal byť podvozok. Spoločnosť Classic Recreations tvrdí, že auto stojí na motoršportom inšpirovaným podvozkom. Nesmú chýbať ani výkonné, ale zároveň ľahké brzdy, ktoré musia zvládnuť brzdiť aj z vysokých rýchlostí. Na základe unikátnosti má svoj pôvod aj cena, ktorá sa šplhá astronomicky vysoko. Ak by ste chceli mať takéto auto doma, zaplatíte 1,2 milióna dolárov.

Dôležitým faktom zostáva, že spoločnosti Classic Recreations plánuje vyrobiť iba 10 exemplárov. A nesmie chýbať ani „drobný“ háčik na záver. Tento unikátny roadster by ste si mohli naplno užívať iba na pretekárskej trati. Táto Cobra rozhodne nemá homologizáciu, a tak do bežnej premávky jednoducho nepatrí.

foto: Classic Recreations
Exit mobile version